וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשיגור? "צפון קוריאה שינעה טילים נוספים"

מקור צבאי בסיאול אמר כי צפון קוריאה שינעה שני משגרי סקאד לחופה המזרחי במסגרת הכנה לשיגור, ייתכן לקראת יום חג במדינה שיצוין השבוע: "עוקבים מקרוב אחר ההכנות"

בפעם השנייה זה שבועיים, צפון קוריאה שינעה משגרי טילים נוספים לטווח קצר לחופה המזרחי, ככל הנראה במסגרת הכנה לשיגור טיל ניסוי - כך דיווחה הבוקר (ראשון) סוכנות הידיעות של הדרום, יונהאפ. מקור צבאי בסיאול מסר לסוכנות הידיעות כי תצלומי לוויין מהימים האחרונים חשפו כוחות צפון קוריאניים המשנעים שני משגרי טיל סקאד ניידים למחוז האמגיונג, שבחוף המזרחי של המדינה המסוגרת. לדברי הגורם, "הצבא עוקב מקרוב אחר ההכנות האחרונות שביצע הצפון לשיגור הטיל". עם זאת, גורם במשרד ההגנה של דרום קוריאה לא יכול היה לאשר את הדיווח של הסוכנות, ואמר שלא נרשמה כל פעילות חשודה בצפון.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, אפריל 2013. רויטרס
האם יורה על שיגור טילי הניסוי? מנהיג הצפון קים ג'ונג און/רויטרס

מהלך זה של פיונגיאנג מגיע לאחר שבשבוע האחרון דווקא חלה רגיעה במתיחות שהתפתחה בינה לבין המדינות השכנות, ובראשן – דרום קוריאה ויפן. ייתכן שהשינוע הנוכחי של משגרי הטילים מיועד לציין את יום הקמת צבא צפון קוריאה, שיחול ביום חמישי הקרוב - ה-25 באפריל.

סבב המתיחות הנוכחי בחצי האי הקוריאני החל בחודש דצמבר של השנה שעברה, אז שיגרה צפון קוריאה לוויין לחלל. עם זאת, לפי הערכות במערב, שיגור הלוויין נועד להסוות ניסוי לשיגור טיל ארוך טווח שיוכל בעתיד לשאת ראש נפץ גרעיני. ההתגרות הבאה הגיעה כאשר בחודש פברואר קיימה צפון קוריאה ניסוי, שלישי במספר, במתקן גרעיני. בעקבות הניסוי, השית האו"ם סנקציות מאיימות נוספות על המדינה, שהובילו להגברת איומי התקיפה הגרעינית של צפון קוריאה על יפן ודרום קוריאה. אולם, בימים האחרונים המתח הוקל מעט כאשר צפון קוריאה נשמעה פתוחה יותר לשיחות עם יפן וארצות הברית.

תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
תרגיל ארטילריה של צפון קוריאה בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully