וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפון קוריאה לא הפגינה יכולת לשגר טילים גרעיניים"

13.4.2013 / 0:03

דובר הבית הלבן הטיל ספק ביכולתה של פיונגיאנג לממש את איומיה. מוקדם יותר קראה רוסיה למדינה המבודדת "להימנע מפעולות שעלולות להוביל להסלמה נוספת באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו: בצבא ארה"ב סבורים שיצליחו ליירט טיל שישוגר מצפון קוריאה)

חרף איומיה החוזרים ונשנים של צפון קוריאה לתקוף את שכנה מדרום ואת ארצות הברית, נראה כי האמריקאים לא מתרגשים. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר אמש (שישי) בשיחה עם כלי התקשורת כי המדינה המבודדת "לא הפגינה עדיין את היכולת לשגר טילים גרעיניים". זאת לאחר ששר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, אמר היום כי על מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, להבין כי יהיו השלכות חמורות לכל עימות עם מדינתו. בביקור בדרום קוריאה הוסיף קרי כי הוא מאמין שלסין יכולת עצומה להשפיע על צפון קוריאה.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני. 29 במאי 2012. AP
האמריקאים לא מתרגשים. ג'יי קרני/AP

גם דרום קוריאה הביעה ספקנות באשר ליכולותיה הגרעיניות של פיונגיאנג. שר ההגנה של דרום קוריאה אמר אתמול כי איננו מאמין שצפון קוריאה הצליחה לייצר ראש נפץ גרעיני מיניאטורי לטילים, ובכך הטיל ספק בהערכת המודיעינית האחרונה בנושא של ארצות הברית. "הצבא שלנו מעריך שצפון קוריאה טרם הצליחה לייצר זאת", אמר דובר המשרד קים מין-סאוק. "צפון קוריאה ערכה שלושה ניסויים גרעיניים, אך קיים ספק אם הם בשלב שבו הם יכולים להפחית במשקל ולייצר את ראשי הנפץ המיניאטוריים", הוסיף.

אמש קראה גם רוסיה, הנחשבת לאחת מידידותיה היחידות של המדינה הקומוניסטית, לצפון קוריאה להימנע מלנקוט צעדים שיגבירו את המתיחות בחצי האי הקוריאני. משרד החוץ במוסקבה פרסם הודעה לפיה בפגישה שהתקיימה בין סגן שר החוץ הרוסי, איגור מורגולוב, לשגריר צפון קוריאה ברוסיה, ביקש הנציג הרוסי שפיונגיאנג "תימנע מפעולות שעלולות להוביל להסלמה נוספת" באזור.

אתמול הזהירה צפון קוריאה כי אם יפן תמשיך בעמדתה העוינת, כדבריה, תגיב פיונגיאנג במתקפה גרעינית עליה. כך דווח בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA. בימים האחרונים הציבה יפן שלוש סוללות פטריוט סביב הבירה טוקיו, מחשש מפני שיגור טיל בצפון קוריאה.

ביום חמישי קרא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לצפון קוריאה להפסיק לנהוג בעוינות, אך הבהיר כי הממשל האמריקאי עדיין שואף לפתור את המשבר עמה בדרכים דיפלומטיות. "עכשיו הוא הזמן שצפון קוריאה תפסיק לפעול לפי הגישה הלוחמנית שאותה היא נוקטת, ותנסה להנמיך את גובה הלהבות. אף אחד לא מעוניין בעימות בחצי האי הקוריאני", אמר הנשיא.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און ובכירים בצבאו, 29 במרץ 2013. רויטרס
אובמה קרא לו להפסיק לנהוג בעוינות. קים ג'ונג און/רויטרס

לדברי אובמה, ארצו תנקוט את כל האמצעים כדי להגן על עצמה ועל בנות בריתה מפני כל איום גרעיני מצד המשטר בפיונגיאנג. הוא הוסיף כי "חשוב מאוד שצפון קוריאה, כמו כל שאר המדינות, תנהג לפי הנורמות והכללים המקובלים, כולל לפי החלטות האו"ם". מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שנפגש שלשום עם הנשיא האמריקאי ודן עמו במשבר הגרעיני, אמר כי על סין, הנחשבת לתומכת העיקרית של צפון קוריאה, לעזור בהפחתת המתיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully