וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וסין החליטו: יש לפרק את חצי האי הקוריאני מגרעין

13.4.2013 / 16:23

שרי החוץ של שתי המדינות נפגשו בבייג'ינג בצל האיומים של פיונגיאנג לבצע מתקפה גרעינית. "על כל הצדדים המעורבים בסכסוך לפעול למען מציאת פיתרון דיפלומטי", אמר וואנג יי

המשבר עם קוריאה: ארצות הברית וסין הסכימו היום (שבת) כי יש לפרק את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. הדברים נאמרו במהלך פגישה שהתקיימה בבייג'ינג בין שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ועמיתו וואנג יי. מוקדם יותר ביקש יי מכל הצדדים המעורבים בסכסוך לפעול למען מציאת פתרון דיפלומטי בדרכי שלום.

"אנו, ארצות הברית וסין, מדגישים את מחויבותנו לפירוק מנשק גרעיני של חצי האי קוריאה בדרכים דיפלומטיות", אמר קרי במסיבת העיתונאים. לדבריו, "הסכמנו כי זהו צעד חשוב ליציבות האזור בפרט והעולם בכלל וכן למאמצים שלא להפיץ נשק גרעיני". שר החוץ הסיני אמר במסיבת העיתונאים המשותפת כי עמדת סין, לפיה יש לשמר את השלום ואת היציבות בחצי האי הקוריאני, ברורה ועקבית. "אנו דבקים כי יש לטפל בנושא ולפתור אותו בדרכי שלום באמצעות דיאלוג והתייעצויות. זהו צעד שתואם את האינטרסים של כל הצדדים, והאחריות על הנושא מוטלת על כולם", אמר יי. הוא הוסיף כי "סין תפעל בשיתוף פעולה עם כל הצדדים, כולל ארצות הברית, כדי לקדם את השיחות בין צפון קוריאה לבין שש המעצמות בנושא".

חייל דרום קוריאני עומד על המשמר סמוך לאזור מפורז בין הקוריאות, 10 באפריל 2013. רויטרס
חייל דרום קוריאני באזור הגבול עם הצפון/רויטרס

סוכנות הידיעות הסינית הרשמית "שינואה" דיווחה כי במהלך הפגישה אמר הבכיר הסיני כי "המאמצים של סין וארצות הברית לשקם את יחסיהן צריכים להתחיל באזור אסיה-פסיפיק, שבו יש לשתי המדינות אינטרסים משותפים רבים". שר החוץ קרי המבקר במזרח-אסיה נפגש גם עם הנשיא הסיני, שי ג'ין-פינג. "זוהי תקופה קריטית שכוללת כמה נושאים מאתגרים", אמר קרי לשי. אמש, עם נחיתתו בסיאול בירת דרום קוריאה, התייחס שר החוץ של ארצות הברית לאיומים מצד צפון קוריאה בדבר פתיחתה של מתקפה גרעינית. קרי שיגר מסר לשלטון בפיוניאנג, ואמר כי "צפון קוריאה לא תתקבל ככוח גרעיני. על מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, להבין כי יהיו השלכות חמורות לכל עימות עם מדינתו".

בתוך כך, וחרף איומיה החוזרים ונשנים של צפון קוריאה לתקוף, נראה כי האמריקאים לא באמת מתרגשים. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר אמש בשיחה עם כלי התקשורת כי המדינה המבודדת "לא הפגינה עדיין את היכולת לשגר טילים גרעיניים". גם דרום קוריאה הביעה ספקנות באשר ליכולותיה הגרעיניות של פיונגיאנג. שר ההגנה של דרום קוריאה אמר אתמול כי איננו מאמין שצפון קוריאה הצליחה לייצר ראש נפץ גרעיני מיניאטורי לטילים, ובכך הטיל ספק בהערכת המודיעינית האחרונה בנושא של ארצות הברית. "הצבא שלנו מעריך שצפון קוריאה טרם הצליחה לייצר זאת", אמר דובר המשרד קים מין-סאוק. "צפון קוריאה ערכה שלושה ניסויים גרעיניים, אך קיים ספק אם הם בשלב שבו הם יכולים להפחית במשקל ולייצר את ראשי הנפץ המיניאטוריים", הוסיף.

אמש קראה גם רוסיה, הנחשבת לאחת מידידותיה היחידות של המדינה הקומוניסטית, להימנע מלנקוט צעדים שיגבירו את המתיחות בחצי האי הקוריאני. משרד החוץ במוסקבה פרסם הודעה לפיה בפגישה שהתקיימה בין סגן שר החוץ הרוסי, איגור מורגולוב, לשגריר צפון קוריאה ברוסיה, ביקש הנציג הרוסי שפיונגיאנג "תימנע מפעולות שעלולות להוביל להסלמה נוספת" באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully