וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"פגע וברח" בקריות: הולך רגל בן 59 נדרס למוות

קובי מנדל

18.10.2013 / 6:05

האיש נפגע ממכונית ברחוב זבולון בקריית אתא. צוות מגן דוד אדום שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותו. הנהג החשוד בפגיעה נמלט מהמקום, והמשטרה איתרה אותו בשפרעם

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

הולך רגל בן 59 נהרג הבוקר (שישי) מפגיעת מכונית ברחוב זבולון בקריית אתא. צוות מגן דוד אדום כרמל שהגיע לזירת התאונה נאלץ לקבוע את מותו של האיש. הנהג החשוד בפגיעה נמלט מהמקום, ואותר כעבור שעה קלה על ידי המשטרה. מדובר בתושב שפרעם בן 23 ללא עבר פלילי.

מחקירה ראשונית של המשטרה, עלה כי ככל הנראה, הולך הרגל לא חצה את הכביש במעבר חציה. עולה עלה כי כלי הרכב שפגע בהרוג הוא מדגם פז'ו 207 בצבע אדום. על פי החשד, לאחר שפגע בהולך הרגל, נמלט הנהג לכיוון מרכז קריית אתא. כעבור שעה קלה, כאמור, נתפס החשוד במחסום משטרתי, כשברכבו זוהתה פגיעה בחלקו הימני. בנוסף, זיהו השוטרים שהוא נשטף. יחד עם זאת, החשוד מכחיש כל קשר לתאונה. לדברי מפקד תחנת זבולון, ניצב-משנה אילן סרדל, הרכב נלקח לבדיקה אצל בוחני התנועה.

רב-פקד רומן ברונפמן, ראש יחידת חקירות תנועה במחוז חוף, מסר: "אנחנו עדיין לא בטוחים שמדובר בנהג הפוגע. הוא נלקח לחקירה. אנחנו עדיין זקוקים לציבור בפענוח התאונה הקטלנית".

הולך רגל כבן 60 נהרג בתאונת "פגע וברח" בקריית אתא. 18 באוקטובר 2013. ערן גילווארג
מותו של הולך הרגל נקבע במקום. זירת התאונה בקריית אתא, הבוקר/ערן גילווארג

בתחילת השבוע שעבר נפצע באורח קשה פרופ' דוד קשדן, חתן פרס ישראל למתמטיקה וחוקר בכיר באוניברסיטה העברית בירושלים, כתוצאה מפגיעת משאית ברחוב בנבנישתי בעיר. נהג המשאית המשיך בנסיעה. חובשים מתנדבים של איחוד הצלה העניקו לקשדן טיפול רפואי ראשוני בשטח, ולאחר מכן הוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא אושפז ביחידת הטראומה של בית החולים, כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית.

כעבור שלושה ימים אותר הנהג החשוד בפגיעה. האיש, עובד חברת הובלות מצפון הארץ, נחקר ושוחרר. בחקירתו טען כי כלל לא הבחין בפגיעה ולכן המשיך בנסיעתו לכיוון צפון.

יומיים קודם לכן נפצעה באורח קשה צעירה בשנות ה-20 לחייה כתוצאה מפגיעת מכונית שפרצה את המחסום של חניון הסינרמה ברחוב יצחק שדה בתל אביב. חברתה שהייתה עמה נפצעה קל. השתיים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר. הנהג הפוגע, שנמלט ממקום התאונה, הגיע לבית החולים כדי לברר מה מצבן של הנפגעות, ושם נעצר על ידי המשטרה. על פי החשד, הוא היה בגילופין בשעת הפגיעה.

על פי דוח שהכינה עמותת אור ירוק, עולה כי בכל שנה מתרחשות כ-700 תאונות "פגע וברח" בממוצע. 18 בני אדם נהרגים בממוצע כל שנה בתאונות מסוג זה וכ-1,000 בני אדם נפצעים. כמו כן, מבדיקה אקראית של 71 פסקי דין עולה כי העונש הממוצע על "תאונת פגע וברח" הוא מאסר של שנתיים ושבעה חודשים וקנס כספי בסך 2,179 שקלים.

לקריאה נוספת:
שלוש שנות מאסר לנהג שדרס והפקיר את הזוג קריאף
סכנה לחיי חתן פרס ישראל; ”עדיין נאבק על חייו”
חשד ל”פגע וברח”: צעירה נפצעה קשה בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully