וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לחיי חתן פרס ישראל; "עדיין נאבק על חייו"

7.10.2013 / 12:12

מצבו של פרופ' דוד קשדן, חתן פרס ישראל במתמטיקה שנפצע בתאונת פגע וברח בירושלים כשרכב באופניים, עדיין קשה מאוד. בנו: חייבים להיות אופטימיים. מקווה שהנהג ייתפס

בבית החולים הדסה עין כרם ממשיכים הבוקר (שני) להיאבק על חייו של פרופ' דוד קשדן, חתן פרס ישראל שנפצע אתמול בתאונת פגע וברח כאשר רכב על אופניים בירושלים. מבית החולים נמסר כי מצבו של קשדן, בן 67, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי, מוסיף להיות קשה מאוד ונשקפת סכנה מיידית לחייו.

קשדן, חתן פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחוקר ומרצה בכיר באוניברסיטה העברית, נפצע אתמול קשה מאוד מפגיעת משאית ברחוב בנבנישתי בעיר. המשטרה חושדת כי הנהג הפקיר את הפצוע. חובשים מתנדבים של איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם. כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרופ' קשדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלי, בנו של קשדן שרכב עמו בעת התאונה, סיפר לוואלה! חדשות: "כולנו תפילה שהצוות בהדסה עין כרם שקיבל אותו וטיפל בו כדי לנסות לייצב את המצב שלו אכן יצליח במשימתו. כשבית חולים מגדיר מישהו במצב קשה מאוד כולנו יודעים מה זה אומר, אבל הצוות הזה מדהים, ועשה מעל ומעבר. אנו מודים מאוד למד"א על הטיפול המסור והמהיר וכולנו תקווה שהמשטרה שהחלה לחקור מאוד מהר, תעשה הכל כדי לתפוס את מי שפגע וברח, אבל הכי חשוב כמובן, זו הבריאות של אבא".

"הסתובבתי וראיתי אותו שרוע על האדמה"

על הנסיעה שהסתיימה בתאונה הקשה סיפר הבן: "זו הייתה נסיעה מאוד יפה. רכבנו מירושלים לבית שמש וחזרה, כ-80 קילומטר. אבא שלי, בגיל 67, רוכב מדהים ולא רק בהתחשב בגילו. מדובר באדם מאוד חזק בנפש ובגוף. למעשה זה היה אימון לרכיבה של כ-מאה קילומטר שהתכוונו לעשות ביום שישי. אומרים שתאונות קורות קרוב לבית, ואכן כך היה, כאשר כמעט סיימנו את הרכיבה. רכבתי כ-20 מטר לפניו ושמעתי בום. עצרתי והסתובבתי וראיתי אותו שרוע על האדמה. את עניין המשאית שפגעה בו שמעתי אחר כך מהמשטרה". לדבריו, "אבי רוכב מאז שהייתי ילד קטן. כל יום הוא מקפיד לעשות סיבוב של 30 קילומטר לפחות. אנו רוכבים יחד לא מעט".

באשר למצבו הקשה של אביו, משתדל קשדן לשמור על אופטימיות: "אנו חייבים להיות אופטימיים ומחכים לשיפור. הוא בטיפול נמרץ ובהשגחה צמודה. הוא מורדם ומונשם לפחות עד מחר ואנו בידיים הכי טובות ומקווים לטוב".

דוד קשדן, פרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית בירושלים וחבר האקדמיות הלאומיות למדעים של ארצות הברית וישראל, זכה בשנה שעברה בפרס ישראל במתמטיקה ומדעי המחשב. בנימוקי זכייתו, ציינה ועדת הפרס את "תרומתו החשובה לתורת החבורות".

עוד על תאונת הפגע וברח בירושלים
חתן פרס ישראל נפצע קשה מאוד מפגיעת משאית

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully