וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגע וברח בירושלים: חתן פרס ישראל נאבק על חייו

7.10.2013 / 0:09

המתמטיקאי פרופ' דוד קשדן, בן 67, נפגע ממשאית כשרכב על אופניו בבירה. החשד: הנהג הפוגע הפקיר אותו. ביחידת הטראומה בעין כרם מנסים לייצב אותו, אך נשקפת סכנה לחייו

חתן פרס ישראל נאבק על חייו: רוכב אופניים בן 67 נפצע אתמול בבוקר (ראשון) באורח קשה מפגיעת משאית ברחוב בנבנישתי בירושלים. המשטרה חושדת כי הנהג הפקיר את הפצוע. בשעות הערב הותר לפרסום כי הפצוע הוא פרופ' דוד קשדן - חתן פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחוקר ומרצה בכיר באוניברסיטה העברית.

חובשים מתנדבים של איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, ולאחר מכן הוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הפרופסור מאושפז כעת ביחידת הטראומה של בית החולים, שם עמלים על הצלת חייו תוך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות. הוא סובל מפגיעה רב מערכתית ונשקפת סכנה מיידית לחייו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פרופסור קשדן/מערכת וואלה, צילום מסך

אלי, בנו של קשדן שנסע עמו באופניים בעת התאונה, סיפר לוואלה! חדשות על התחושות הקשות: "כולנו תפילה שהצוות המדהים בהדסה עין כרם שקיבל אותו וטיפל בו כדי לנסות לייצב את המצב שלו אכן יצליח במשימתו. כשבית חולים מגדיר מישהו במצב קשה מאוד כולנו יודעים מה זה אומר, אבל הצוות הזה מדהים ועשה מעל ומעבר. כולנו תקווה שהם יצליחו. אנו מודים מאוד למד"א על הטיפול המסור והמהיר וכולנו תקווה שהמשטרה שהחלה לחקור מאוד מהר, תעשה הכל כדי לתפוס את מי שפגע וברח אבל הכי חשוב זה כמובן הבריאות של אבא".

"אדם מאוד חזק בנפש ובגוף"

על הנסיעה שהסתיימה בתאונה הקשה סיפר אלי: "זו הייתה נסיעה מאוד יפה. רכבנו מירושלים לבית שמש וחזרה, איזה 80 קילומטר. אבא שלי בגיל 67 רוכב מדהים ולא רק בהתחשב בגילו. מדובר באדם מאוד חזק בנפש ובגוף. למעשה זה היה אימון לרכיבה של מאה ומשהו קילומטר שהתכוונו לעשות ביום שישי. אומרים שתאונות קורות קרוב לבית, אכן כך היה כאשר כמעט סיימנו את הרכיבה. אני רכבתי איזה 20 מטר לפניו, שמעתי בום, עצרתי והסתובבתי וראיתי אותו שרוע על האדמה. את עניין המשאית שפגעה בו שמעתי אחר כך מהמשטרה". "אבי רוכב מאז שהייתי ילד קטן", סיפר קשדן, "כל יום הוא מקפיד לעשות סיבוב של 30 קילומטר לפחות. אנו רוכבים יחד לא מעט".

באשר למצבו הקשה של אביו, משתדל קשדן לשמור על אופטימיות: "אנו חייבים להיות אופטימיים ומחכים לשיפור. הוא בטיפול נמרץ ובהשגחה צמודה. הוא מורדם ומונשם לפחות עד מחר ואנו בידיים הכי טובות ומקווים לטוב".

דוד קשדן, פרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית בירושלים וחבר האקדמיות הלאומיות למדעים של ארצות הברית וישראל, זכה בשנה שעברה בפרס ישראל במתמטיקה ומדעי המחשב. בנימוקי זכייתו, ציינה ועדת הפרס את "תרומתו החשובה לתורת החבורות" (ענף של המתמטיקה העוסק בחקר המבנה האלגברי הקרוי חבורה).

לקריאה נוספת:
חשד ל"פגע וברח": צעירה נפצעה קשה בתל אביב
שני צעירים נדרסו למוות על ידי רכבת באזור עמק חפר
בן 11 נהרג מפגיעת משאית כשרכב על אופניו בירושלים

עדכון ראשון: 12:53

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully