וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר לנהג שדרס והפקיר את הזוג קריאף

גלעד גרוסמן

13.10.2013 / 16:25

רוני לוי דרס למוות את שני וחי זיזי קריאף בשנת 2011. הוא לא הואשם בגרימת מותם, מכיוון שלאחר שימוע הוחלט בפרקליטות שלא ניתן להוכיח כי הוא אשם בתאונה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) שלוש שנות מאסר על רוני לוי, בן 33 מתל אביב, שהורשע בהפקרה, לאחר שדרס למוות את בני הזוג שני וחי-זיזי קריאף סמוך למחלף יבנה ב-2011. לוי, נהג משאית, נמלט מהמקום. כמו כן, לוי ישלם 20 אלף שקלים פיצויים למשפחות.

לוי לא הואשם בגרימת מותם של השניים, מכיוון שבשימוע שנערך לו הוחלט בפרקליטות שלא ניתן להוכיח כי הוא אשם בגרימת התאונה. זאת, בין השאר, לאחר שבשימוע עלה כי נהג המשאית שנסע לפני לוי כמעט פגע בבני הזוג, וכך גם נהג שנסע אחריו.

משפחת בני הזוג קריאף, בבית המשפט המחוזי בלוד, ביום הקראת גזר הדין לרוני לוי המואשם בדריסתם ביולי. יותם רונן
משפחת בני הזוג בבית המשפט/יותם רונן

בני הזוג, תושבי קריית מלאכי, שבו מבדיקת הריון ביולי 2011 ויצאו מרכבם על מנת לתקן תקר בגלגל. במקום עברו שלוש משאיות, כאשר לוי, אב לשניים שנהג במשאית השנייה, פגע בבני הזוג ולאחר מכן נמלט מהמקום. 12 שעות לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו למשטרה.

בכתב האישום נגד לוי נטען כי הוא הבחין בבני הזוג, אך לא היה בידו לבלום בזמן, והוא פגע בשניהם עם המשאית. כתוצאה מהפגיעה, נזרקה שני קדימה וימינה לשול, וחי-זיו נדחק על מכוניתו ונהדף לנתיב הימני, שם נדרס בשנית בידי משאית נוספת. לוי, שהבחין בפגיעה ובניפוץ שמשת המשאית, עצר לאחר כמאה מטר, ואף שלא ידע מה מצבם של שני וחי-זיו, המשיך בנסיעה.

עורך הדין שי שקד, המייצג את נפגעי העבירה אמר לאחר מתן גזר הדין: "מרשיי חשים הקלה על כך שהמשפט הסתיים סוף סוף, לאחר שנתיים שהם הגיעו לכל דיון והביעו עמדתם בכל מקום שהחוק נתן להם זכות. גזר הדין משקף בצורה ראויה את חומרת המעשה הנתעב שביצע הנאשם וגם מעביר מסר חשוב לנפגעי העבירה לממש את זכויותיהם. עם זאת, גזר הדין, צודק ונכון ככל שיהיה, אין בו כדי להפחית מהאובדן העצום שילווה אותם עד סוף חייהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רוני לוי בהקראת גזר דינו בגין דריסת הזוג קריאף ביולי 2011. המחוזי לוד.. יותם רונן
לוי בבית המשפט, היום/יותם רונן

כשבוע וחצי לאחר התאונה, קבע בית משפט השלום בראשון לציון כי אין עילה להשאיר את הנהג הפוגע במעצר. השופט רפי ארניה, שהורה אז לשחרר את לוי למעצר בית, ציין בהתייחסו לנאשם כי "אין מדובר במי שעלה על רכב כשהוא שיכור או שביצע את הדריסה כשהוא עסוק בטלפון הסלולרי שלו. גם אין המדובר בנהג שהוא 'שור מועד'. לחובתו של החשוד עבירות תעבורה מינוריות ביותר ואין לו שום עבר פלילי כלשהו".

זמן קצר לאחר האירוע, דיבר אביו של חי-זיזי, אשר סירב לקבל את נימוקיו של הנהג. "אני בטוח שהנהג הדורס הרג אותם במכה הראשונה. אם הוא היה עוצר, המשאית השנייה לא הייתה פוגעת בהם שוב. אני לא מאמין לסיפורים שהוא 'ברח מפחד'. איפה בתי המשפט? נמאס כבר. אדם שבורח - שיישב כל החיים במאסר, גם אם הוא היה האיש הטוב ביותר בעולם. בתי המשפט מקלים עם עבריינים, ולא רק בגלל תאונות דרכים. הנהג רצח שלושה אנשים וברח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully