וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרס במשאיתו את בני הזוג, ולא הורשע בגרימת מותם

גלעד גרוסמן

17.4.2013 / 12:08

ב-2011 דרס רוני לוי את שני וחי-זיזי קריאף, אך בגלל שנהגי המשאית שנסעו לפניו ואחריו כמעט ופגעו בהם, הוא הורשע בהפקרה בלבד. גם לטראומה הנפשית שנגרמה לו ניתן משקל

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (רביעי) בעבירה של הפקרה בלבד את רוני לוי, בן 33 מתל אביב, נהג המשאית שדרס למוות לפני כשנתיים את בני הזוג שני וחי-זיזי קריאף סמוך למחלף יבנה ונמלט מהמקום. לוי לא הואשם בגרימת מותם של השניים, מכיוון שבשימוע שנערך לו הוחלט בפרקליטות שלא ניתן להוכיח כי הוא אשם בגרימת התאונה. זאת, בין השאר, לאחר שבשימוע עלה בין היתר כי נהג המשאית שנסע לפני לוי כמעט פגע בבני הזוג, וכך גם נהג שנסע אחריו.

תאונת פגע וברח במחלף יבנה כביש 4, יולי 2011\. שי מכלוף
הנהג לא יואשם בגרימת מוות. זירת התאונה/שי מכלוף

בני הזוג, תושבי קריית מלאכי, שבו מבדיקת הריון ביולי 2011 ויצאו מרכבם על מנת לתקן תקר בגלגל. במקום עברו שלוש משאיות, כאשר לוי, אב לשניים שנהג במשאית השנייה, פגע בבני הזוג ולאחר מכן נמלט מהמקום. 12 שעות לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו למשטרה. בכתב האישום נגדו נטען כי הוא הבחין בבני הזוג, אך לא היה בידו לבלום בזמן, והוא פגע בשניהם עם המשאית. כתוצאה מהפגיעה, נזרקה שני קדימה וימינה לשול, וחי-זיו נדחק על מכוניתו ונהדף לנתיב הימני, שם נדרס בשנית בידי משאית נוספת. לוי, שהבחין בפגיעה ובניפוץ שמשת המשאית, עצר לאחר כ-100 מטר, ואף שלא ידע מה מצבם של שני וחי-זיו, המשיך בנסיעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עורך דין שי שקד- הכרעת דין של רוני לוי בלוד , דורס הזוג קריאף לפני כשנה  , אפריל 2013. דרור עינב
הנהג יואשם בהפקרה בלבד. משפחת קריאף בדיון היום/דרור עינב

השופטת ורדה מרוז קבעה "אין מחלוקת כי כאשר עזב הנאשם את זירת התאונה טרם נקבע מותם של המנוחים. די בכך כדי להרשיע את הנאשם בעבירה המוגמרת". בהכרעת הדין כתבה השופטת כי מדובר בתאונה קשה ומחרידה שבגינה קיפחו שני צעירים את חייהם. עם זאת ציינה השופטת כי ראוי להתאים את המצוקה הנפשית הקשה אליה נקלע הנאשם "על רקע הטראומה שחווה, בבחינת תגובה אנושית ומובנת". עוד הוסיפה השופטת כי "המעורבות בתאונה המחרידה על תוצאותיה הטראגיות והידיעה שחיי שתי משפחות נהרסו השליכה מטבע הדברים על הנאשם ואין להתעלם מכך".

עו"ד שי שקד, המייצג את בני משפחת קריאף, אמר לאחר הכרעת הדין כי "נעתור להטיל על הנאשם את מלוא חומרת הדין, גם בכדי להרתיע נהגים מלבצע את העבירה המכוערת". יצוין כי העונש המרבי על פי חוק של הפקרה אחרי פגיעה עומד על תשע שנות מאסר. עו"ד ארז אבואב שייצג את הנאשם אמר כי מצבו הנפשי של מרשו היה טראומטי והתאונה הייתה בלתי נמנעת.

חי ושני קריאף מקרית מלאכי שנהרגו בתאונת פגע וברח, יולי 2011. שי מכלוף
נהרגו בדרך לבדיקת ההריון. בני הזוג קריאף/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully