וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: ההאשמות נגד הביון שלנו - "תעמולה שחורה"

שר החוץ דאווטאולו ביטל את הפרסום לפיו אנקרה הסגירה איראנים שריגלו לישראל, ואמר שראש ארגון הביון פועל רק כדי להגן על ארצו. מקור באנקרה: מישהו מבקש לפגוע גם ברוחאני

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

באנקרה טוענים כי הפרסום לפיו המודיעין הטורקי הסגיר מרגלים של ישראל לאיראן אינו נכון, וכי כל מטרתו הייתה לפגוע בטורקיה בעת שהיא מחזקת את השפעתה במזרח התיכון. לפי הטורקים, הפרסום נרקם על ידי מדינות זרות, ש"מרגישות אי-נוחות" לנוכח התחזקותה.

הבוקר (חמישי) דיווח פרשן ה"וושינגטון פוסט" דיוויד איגנשיוס כי המודיעין הטורקי (MIT) הסגיר את זהותם של 10 סוכנים איראניים שפעלו עבור ישראל, ושנעו בשטח טורקיה כדי להיפגש עם מפעיליהם הישראלים. בנוסף, דיווח בשבוע שעבר ה"וול סטריט ג'ורנל" כי הממשל האמריקני חושש שראש המודיעין הטורקי, חאכאן פידאן, חלק עם האיראנים מידע רגיש.

שר החוץ אחמט דאווטאולו דחה היום את הטענות שהופנו נגד המודיעין הטורקי ונגד פידאן, וכינה אותן "תעמולה שחורה". בשיחה עם עיתונאים בעיר הולדתו קוניה, אמר כי "תפקידו הראשון של ראש המודיעין הוא לשמור על ביטחון ארצו, ולכן הטענות כלפיו מוכיחות עד כמה טוב הוא ביצע את עבודתו". דאווטאולו אמר כי המודיעין הטורקי הרחיב את פעולותיו במידה ניכרת כדי לנטר איומים משמעותיים נגד המדינה, ושיבח את פידאן על שירותו.

טורקיה מצטרפת לסנקציות על סוריה. רויטרס
שיבח את ראש המודיעין על תפקודו. שר החוץ אחמט דאווטאולו/רויטרס

גורם בכיר במפלגתו של ראש הממשלה ארדואן אמר במקביל לסוכנות הידיעות רויטרס כי "טורקיה היא מעצמה אזורית, וכי יש כמה כוחות שאינם מרוצים מכך". לדבריו, "מאמרים כאלה (כגון הכתבה בוושינגטון פוסט) הם חלק מהמערכה". הוא הוסיף כי "ברור שמדובר במאמץ לקלקל את האווירה החיובית שנוצרה אחרי בחירתו של רוחאני, וכדי לנטרל את טורקיה, שמסייעת בפתרון בעיות באזור, וגם מקיימת יחסים עם איראן".

פרשן ה"פוסט" איגנשיוס לא ציין מתי העבירה אנקרה את המידע לאיראנים, אולם כתב כי ישראל זעמה על המהלך הטורקי לחשוף את המאמצים הישראליים, עד כדי כך שהדבר פגם בניסיונות הפשרת היחסים בינה לבין טורקיה. לדבריו, האירוע ארע בטרם התנצלה ישראל על אירועי המשט הטורקי לעזה ב-2010.

בכירים ישראלים סיפרו לעיתון כי למרות ההתנצלות של נתניהו לארדואן, המתיחות ביחסי אנקרה-ירושלים נמשכת עד היום. ראש המודיעין פידאן נחשד בעיני ישראל כמי ששומר על יחסים קרובים עם טהראן. לפני כמה שנים אף כונה פידאן על ידי גורמי מודיעין ישראלים בפני בכירי CIA כ"ראש שלוחת המודיעין האיראני באנקרה".

לקריאה נוספת
"טורקיה העבירה לטהראן זהות איראניים שריגלו לישראל"
איראן: סיכלנו רשת שפעלה עם ישראל ותכננה פיגועים
"מרגל של המוסד" הוצא להורג בתלייה באיראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully