וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה העבירה לטהראן זהות איראניים שריגלו לישראל"

"הוושינגטון פוסט" דיווח הלילה כי במהלך תקופת המתיחות ביחסי אנקרה וירושלים, העבירה טורקיה לאיראן שמות של עשרה מאזרחיה שנפגשו עם נציגי המוסד. "סטירה בפניה של ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

אנקרה מסרה למודיעין האיראני את פרטיהם של לפחות עשרה מאזרחי הרפובליקה האיסלאמית שנפגשו עם אנשי המוסד בשטחה של טורקיה – כך דיווח הלילה (חמישי) "הוושינגטון פוסט". גורמים יודעי דבר סיפרו לעיתון כי מדובר במכה משמעותית לקהיליית המודיעין הישראלית, ובניסיון "לסטור בפניה של ישראל".

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
המתיחות בין המדינות נמשכת. נתניהו וארדואן/רויטרס

העיתון לא דיווח מתי העבירה אנקרה את המידע לאיראנים, אולם ציין כי ישראל זעמה על המהלך הטורקי לחשוף את המאמצים הישראליים, עד כדי כך שהדבר פגם בניסיונות הפשרת היחסים בינה לבין טורקיה, וכי האירוע ארע בטרם התנצלה ישראל על אירועי המשט הטורקי לעזה ב-2010, במסגרתו נהרגו תשעה אזרחים טורקים מאש צה"ל.

בכירים ישראלים סיפרו לעיתון כי למרות ההתנצלות, המתיחות ביחסי אנקרה-ירושלים נמשכת עד היום. ראש המודיעין הטורקי, האקאן פידאן, נחשד בעיני ישראל כמי ששומר על יחסים קרובים עם טהראן. לפני כמה שנים אף כונה פידאן על ידי גורמי מודיעין ישראלים בפני בכירי CIA כ"ראש שלוחת המודיעין האיראני באנקרה". הכינוי המעליב לא מנה מוושינגטון לשמור על יחסי עבודה אינטימיים עם פידאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

וושינגטון לא התלוננה

למרות שגורמים אמריקנים רשמיים התייחסו לחשיפת הסוכנים כהפסד מודיעיני מצער, וושינגטון לא התלוננה באופן רשמי בפני אנקרה. תחת זאת, היחסים בין טורקיה לארה"ב המשיכו להתחמם בשנה האחרונה כאשר ארדואן תופס מקום של בן ברית של הנשיא ברק אובמה. גישה זו של הפרדה בין עניינים הקשורים למודיעין לבין המדיניות הכוללת הרחבה שלטת זה זמן רב בוושינגטון.

המודיעין הישראלי, כך נטען בדיווח, מפעיל חלק מרשת הריגול שלו בזירת איראן דרך טורקיה, מדינה בעלת גבול נרחב עם הרפובליקה האסלאמית שניתן לחצות בקלות יחסית. ה-MIT, ארגון הביון הלאומי הטורקי, מקיים מעקב נרחב בתוך גבולות ארצו והוא שהצליח לנטר את הפגישות החשאיות בין הישראלים לאיראנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת חיסול מדען גרעין בטהראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

איראן נוטה להכריז מדי פעם על לכידת רשתות טרור או "כנופיות מחבלים" ומאשימה את חבריהן בריגול עבור מדינות המערב. בחודש יוני הוצאו להורג בטהראן שני גברים שהורשעו בריגול עבור ישראל וארצות הברית. לפי דיווחים באיראן הם פעלו עבור המוסד ועבור הסי-איי-אי. הם נתלו ולא נמסר מתי הם נעצרו והיכן נערך משפטם.

בחודש מאי שעבר הוציאה איראן להורג את מג'יד ג'מאלי פאשי, שהורשע בחיסול מדען גרעין איראני ובריגול עבור ישראל. ג'מאלי פאשי נעצר בחודש ינואר 2011 במסגרת חשיפת "רשת ריגול" של המוסד, שלטענת טהראן, עמדה מאחורי חיסולו של מסעוד עלי מוחמדי בשנה הקודמת. היה זה החיסול הראשון בסדרה של התנקשויות במדעני גרעין בטהרן. הוא נתלה בכלא אווין בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully