וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סיכלנו רשת שפעלה עם ישראל ותכננה פיגועים

הרשויות במדינה טוענות שהרשת פעלה עם הסי-איי-אי ותכננה התנקשויות בתקופת הבחירות. לפי הדיווח, הרשת פעלה בדרום איראן. בחודש שעבר הוצא להורג "מרגל של המוסד"

איראן אומרת כי איתרה רשת חבלה בדרום המדינה שפעלה סמוך לעיר שיראז. סוכנות הידיעות הרשמית למחצה איסנא דיווחה אתמול (שלישי) כי לחברי הרשת היו קשרים לישראל ולסי-איי-אי, ופעלו גם בקשר עם המדינות השכנות של איראן.

בדיווח נכתב כי הרשת תכננה לעשות פיגועים ולבצע התנקשויות במהלך תקופת הבחירות לנשיאות איראן, שהתקיימו בתחילת החודש. לא נמסר פירוט נוסף. בבחירות ניצח איש הדת חסן רוחאני, והוא יחליף בתחילת חודש אוגוסט את הנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'אד.

איראן נוטה להכריז מדי פעם על לכידת רשתות טרור או "כנופיות מחבלים" ומאשימה את חבריהן בריגול עבור מדינות המערב. לפני חודש הוצאו להורג בטהרן שני גברים שהורשעו בריגול עבור ישראל וארצות הברית. לפי דיווחים באיראן הם פעלו עבור המוסד ועבור הסי-איי-אי. הם נתלו ולא נמסר מתי הם נעצרו והיכן נערך משפטם.

בשנה שעברה הוצא להורג מרגל ש"תודרך" בישראל

בחודש מאי שעבר הוציאה איראן להורג את מג'יד ג'מאלי פאשי, שהורשע בחיסול מדען גרעין איראני ובריגול עבור ישראל. ג'מאלי פאשי נעצר בחודש ינואר 2011 במסגרת חשיפת "רשת ריגול" של המוסד, שלטענת טהרן, עמדה מאחורי חיסולו של מסעוד עלי מוחמדי בשנה הקודמת. היה זה החיסול הראשון בסדרה של התנקשויות במדעני גרעין בטהרן. הוא נתלה בכלא אווין בטהרן.

כמה ימים לאחר המעצר, הוצג ג'מאלי פאשי בטלוויזיה האיראנית כשהוא "מתוודה" על חיסול המדען ומספר על "ביקורו במטה המוסד בתל אביב", שם, לטענתו, עבר אימונים. בכתב האישום נגדו נאמר כי הוא קיבל "רשימת חיסול" מהמוסד שכללה חמישה אישים נוספים, אולם הוא התחרט ונמנע מרציחתם. פחות משבוע לאחר פתיחת המשפט, הוא הורשע ונידון למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully