וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן תאפשר ביקורות פתע באתרי הגרעין שלה"

עד כה סירבה איראן להתיר לפקחים לסייר במתקניה החשאיים, ובראשם האתר בפרצ'ין. לפי דיווח מז'נבה, ההצעה האיראנית תכלול גם צמצום של העשרת האורניום ושל מספר הצנטריפוגות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין בז'נבה הודיעה הבוקר (רביעי) כי טהראן תאפשר לפקחים בינלאומיים לערוך ביקורות פתע במתקני הגרעין שלה. עד כה סירבה איראן לאפשר פיקוח במתקניה החשאיים, ובראשם האתר הסודי בפרצ'ין, שבו היא ככל הנראה מפתחת יישומים צבאיים לתכנית הגרעין שלה.

סגן שר החוץ של איראן, עבאס ערא'קצי, צוטט בסוכנות הידיעות IRNA באומרו כי "מדובר בנושא שלא היה קיים בצעד הראשון, אך הוא חלק מהצעד האחרון שלנו".

עראקצ'י, המנהל את המגעים עם המערב בשיחות בז'נבה, צוטט אמש באומרו כי "הקו האדום" של איראן הוא שלא יתאפשר פיקוח באתרי הגרעין שלה. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, הוא ביקש היום להבהיר את הדברים שאמר אמש.

שר החוץ האיראני ג'וואד זריף ושרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. שיחות ז'נבה, אוקטובר 2013. רויטרס
שר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, עם שרת החוץ האירופית אשטון, אמש/רויטרס

שני הצדדים אמרו כי היום הראשון של השיחות ננעל אמש באווירה חיובית. אחרי שני סבבים של שיחות, בבוקר ואחר הצהריים, התקיים מפגש ישיר בין המשלחת האיראנית למשלחת האמריקנית, שבראשה עומדת תת-שר החוץ וונדי שרמן. השיחות יינעלו היום בערב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עוד בתכנית האיראנית: צמצום מספר הצנטריפוגות

האיראנים לא פרסמו את תוכן ההצעה שהציגו לארה"ב ולמדינות המערב, במסגרתה יבקשו להקלה בסנקציות תמורת צמצום היקף תכנית הגרעין שלהם. ההצעה הוגשה תחת השם "הקץ למשבר הלא-נחוץ".

מקור באחת המשלחות אמר בעילום שם לסוכנות הידיעות AP כי התכנית כוללת צמצום של רמת ההעשרה ושל מספר הסרכזות (הצנטריפוגות), שתיים מדרישות המפתח של המערב.

השיחות בין הצדדים מתקיימות באנגלית ובקצב מהיר יותר מבעבר. דובר המשלחת האירופית, מייקל מאן, אמר כי בשיחות נידונו בפעם הראשונה "פרטים טכניים מהותיים מאוד". דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ג'ן סאקי, שבה על הדברים הללו, אך סייגה כי זו לא פריצת דרך, אך בהחלט מדובר בדבר חיובי".

לקריאה נוספת
לראשונה: נציגי ארה"ב ואיראן דנו בסוגיית הגרעין
"ארה"ב שוקלת לאפשר לאיראן להמשיך להעשיר אורניום"
יוזמה בסנאט: הסכם "השעיה תמורת השעיה" עם איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully