וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אוספת מיליוני כתובות מחשבונות דוא"ל בעולם

על פי ה"וושינגטון פוסט", ממידע שהעביר המדליף אדוארד סנודן עולה כי ה-NSA מיירטת עשרות מיליוני רשימות של אנשי קשר מחשבונות דואר אלקטרוני באמצעות תוכנה שטרם נחשפה

הסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית (NSA) אוספת מאות מיליוני רשימות קשר מתוך חשבונות דואר אלקטרוני פרטיים ושירותי הודעות מיידיות ברחבי העולם. כך דיווח הלילה (שלישי) ה"וושינגטון פוסט". לדברי גורם מודיעין בכיר בארצות הברית, ועל פי מידע שהעביר המדליף האמריקני אדוארד סנודן, חשבונות רבים שייכים לאזרחים אמריקנים.

מהדיווח עולה כי תוכנת איסוף המידע, שטרם נחשפה עד כה, מיירטת את רשימות אנשי הקשר מחשבונות הדואר האלקטרוני ומשירותי ההודעות כאשר המידע מועבר ברשת הגלובלית. שכן שירותי און-ליין רבים נוהגים להעביר את רשימות אנשי הקשר כאשר המשתמש מתחבר לתכונה כלשהי, שולח הודעה או מסנכרן את המכשיר הסלולרי או המחשב עם שרתים חיצוניים.

אדוארד סנודן מדליף מסמכי ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב. מוסקבה, אוקטובר 2013. AP
המידע מתבסס על הדלפותיו. סנודן במוסקבה, בשבוע שעבר/AP

ואולם במקום להתמקד במשתמשים מסוימים, ה-NSA אוגר רשימות אנשי קשר בהיקף ניכר מקרב כלל חשבונות הדואר האלקטרוני וההודעות המיידיות בעולם. בין השאר עולה כי במשך יממה אחת אספה הסוכנות 444,743 חשבונות דואר אלקטרוני של יאהו, 105,068 השייכים להוטמייל, 82,857 מפייסבוק, 33,697 מג'ימייל ו-22,881 חשבונות ממקורות אחרים.

אף שאיסוף המידע מתבצע מעבר לים, גורמי מודיעין בארצות הברית מודים כי האיסוף מתמקד ברשימות קשר של אזרחים אמריקנים רבים. אף שאותם גורמים סירבו לנקוב במספר, הם לא הכחישו כי מדובר במיליונים ואף בעשרות מיליונים.

בתגובה מסר דובר הגוף המפקח על ה-NSA כי הסוכנות "מתמקדת בגילוי ובפיתוח מודיעין בנוגע למטרות מודיעיניות זרות כמו טרוריסטים, סוחרים בבני אדם ומבריחי סמים. איננו מעוניינים במידע אישי על אזרחים אמריקנים מן השורה".

עוד בנושא
אביו של סנודן בא לבקרו: "ראוי לפרס נובל לשלום"
מסמכי סנודן: גם קנדה ריגלה אחרי התעשיות בברזיל
השתיקה של אל-קאעדה מתסכלת את המודיעין האמריקני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully