וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי סנודן: גם קנדה ריגלה אחרי התעשיות בברזיל

תכנית תחקירים חשפה שהמודיעין הממשלתי בקנדה האזין למשרד האנרגיה בברזיל, צותת לשיחות טלפון וקרא תכתובות מיילים שלו. לאחרונה דווח כי ארה"ב ריגלה אחרי נשיאת ברזיל רוסף

שירותי המודיעין של קנדה ריגלו אחר ברזיל ואחרי משרד האנרגיה שלה. החשיפה פורסמה אמש (ראשון) בתכנית תחקירים ברשת "גלובו", ומתבססת על מסמכים שהדליף אדוארד סנודן, אנליסט לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA).

עד כה דווח כי ברזיל, המדינה הגדולה באמריקה הלטינית, הייתה יעד לריגול מצד ארה"ב ובריטניה. לפי הדיווח האחרון, גם סוכנות המודיעין הממשלתית של קנדה (CSES) ריגלה אחרי ברזיל, צותתה לשיחות טלפון של משרד האנרגיה שלה, וקראה תכתובות מיילים שיצאו ממנו. ההאזנות בוצעו בעזרת תכנה בשם "אולימפיה". לא נמסר מה היה תוכן השיחות והתכתובות.

שר האנרגיה והמכרות בברזיל, אדיסון לובאו, אמר בתגובה כי "לקנדה יש אינטרסים בברזיל. איני יכול לומר אם הריגול נועד לצרכים מסחריים או למטרות אחרות". דובר לשכתו של ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, סירב להתייחס לדיווח.

נשיאת ברזיל דילמה רוסף. אוקטובר 2013. רויטרס
מושכת ריגול מבריטניה, ארה"ב וקנדה. נשיאת ברזיל, דילמה רוסף/רויטרס

הפרסום מבוסס על תחקיר של העיתונאי גלן גרינוולד, שראיין את סנודן בהונג קונג ופרסם את הדלפותיו ב"גרדיאן". בתחילת החודש שעבר דיווח גרינוולד באותה רשת בברזיל כי ארה"ב צותתה לשיחות אישיות ולתכתובות של הנשיאה דילמה רוסף, ושל גורמים נוספים בלשכתה ובממשלתה.

בעקבות החשיפה, ביטלה רוסף את ביקורה בבית הלבן. היא הייתה אמורה לבוא לארה"ב ב-23 באוקטובר ולהסב עם הנשיא ברק אובמה לסעודה, כדי לחתום על שורת הסכמים כלכליים גדולים.

בנאומה בעצרת האו"ם, תקפה רוסף בחריפות את ממשל אובמה על הריגול שהפעיל נגדה, ואמרה כי מדובר ב"עלבון" קשה לברזיל". היא זכתה לתשואות מהקהל כשהצהירה כי תגיב ביד קשה לפעולות הריגול, ואמרה ש"חדירה לחייהם של אחרים, והתערבות בענייניהן של מדינות זרות, היא הפרה של החוק הבינלאומי".

עוד בנושא
נשיאת ברזיל בנאום זועם: נגיב בעוצמה לריגול האמריקני
ממשל אובמה מעביר ל-8200 מידע חשאי על אמריקנים
בגלל מסמכי סנודן: "בכירי אל-קאעדה שומרים על שתיקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully