וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ברזיל בנאום זועם: נגיב בעוצמה לריגול האמריקני

בנאומה בפתיחת עצרת האו"ם הגיבה דילמה רוסף לחשיפה כי הסוכנות לביטחון לאומי צותתה לשיחותיה. "זה עלבון, ונגן בחקיקה על משאבי ארצנו מריגול מסחרי", אמרה לקול תשואות

בנאום חסר תקדים בחריפותו, נשיאת ברזיל דילמה רוסף תקפה את ממשל אובמה על הריגול שהפעיל נגדה ונגד ארצה. בנאומה בפתיחת עצרת האו"ם בניו יורק, אמרה הערב (שלישי) רוסף כי מדובר ב"עלבון" קשה לברזיל, וכי בכוונתה להגיב ביד קשה לחשיפה כי הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA) צותתה לשיחותיה. מיד אחריה עלה לנאום הנשיא ברק אובמה.

רוסף אמרה כי בכוונתה להעביר חקיקה שתגן על הרשויות בברזיל מפני ריגול מקוון, ולהגן על משאבי ארצה מריגול מסחרי. מדובר בגינוי החריף ביותר שנשמע עד כה מצד מנהיג זר כלפי פעולות ה-NSA.

"חדירה לחייהם של אחרים והתערבות בענייניהן של מדינות זרות היא הפרה של החוק הבינלאומי", אמרה רוסף בכעס וזכתה בתשואות מהקהל. "מדובר בעלבון לעקרונות שעליהם מתבססים יחסיהם בין מדינות".

נשיאת ברזיל דילמה רוסף בפתיחת עצרת האו"ם ה-68 בניו יורק. 24 בספטמבר 2013. רויטרס
נשיאת ברזיל דילמה רוסף, בנאומה בעצרת האו"ם, הערב/רויטרס

לפני שבוע הודיעה רוסף כי היא מבטלת את ביקורה הקרוב בוושינגטון, בשל הפרשה שנחשפה במסגרת ההדלפות שמסר אדוארד סנודן. רוסף הייתה אמורה לבוא לארה"ב ב-23 באוקטובר, להסב עם אובמה לסעודת ערב ולחתום עמו על שורת הסכמים כלכליים גדולים. בהודעה חריגה, הודה הבית הלבן כי הפגישה בוטלה "בשל פעילות הסוכנות".

בתחילת ספטמבר דיווח העיתונאי גלן גרינוולד, חושף הדלפות ה-NSA, כי ארה"ב צותתה לשיחות אישיות ולתכתובות של הנשיאה רוסף ושל גורמים נוספים בלשכתה ובממשלתה.

רוסף ביטלה פגישה עם אובמה לחתימת הסכמים כלכליים

בתחקיר, ששודר בתכנית "פנטסטיקו", ונחשף כי ה-NSA פרצה למחשבי ענקית הנפט הממשלתית פטרובראס, ולמחשבי חברת גוגל-ברזיל. כמו כן נכתב כי הסוכנות האמריקנית צותתה לשיחות שעשה נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו בזמן שניהל את קמפיין הבחירות שלו.

חרף שיחת טלפון של 20 דקות עם הנשיא אובמה, הוא לא הצליח לשכנע אותה לבוא לוושינגטון. השיחה התקיימה אחרי ששר החוץ של ברזיל, לואיז פיגיירדו, כבר הגיע במיוחד לבית הלבן כדי לערוך בירורים בנוגע לפרשה, אך לא קיבל הסברים שריצו את ברזיל.

בביקורה בוושינגטון, רוסף הייתה אמורה לחתום על כמה הסכמים כלכליים בתחום הנפט וטכנולוגיית ביו-דלק, ולדון ברכישת מטוסי בואינג לחברות התעופה בברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully