וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של סנודן בא לבקרו: "ראוי לפרס נובל לשלום"

לון סנודן, אביו של מדליף תוכנית הציתותים של ארה"ב, נחת ברוסיה, שם זכה בנו למקלט מדיני, והבהיר לכתבים שפגשו בו: "הוא רק רצה לבטא את חוסר הצדק שבמערכת האמריקנית"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אביו של אדוארד סנודן, שחשף את קיומה של תכנית הציתותים של הממשל האמריקני, ונמצא זה חמישה חודשים במוסקבה, בירת רוסיה, הגיע היום (חמישי) לעיר כדי לבקר את בנו, ואמר לכתבים שפגשו אותו בשדה התעופה עם נחיתתו כי בנו ראוי לקבל את פרס נובל לשלום. בנוסף, טען לון סנודן בפני העיתונאים כי "אין לי קשר עם בני, חרף הפרסומים האחרונים, ולכן אין לי מושג מה הם כוונותיו". כמו כן, טען סנודן האב כי אינו יודע מהו מקום הימצאו המדוייק של בנו. "איני יכול לענות על השאלה האם אדוארד במוסקבה", אמר. "לא קיבלתי עדכון בנוגע למקום הימצאו של אדוארד".

לון סנודן, אביו של המדליף אדוארד סנודן, אוקטובר 2013. AP
ועדת פרס נובל לשלום תקבל את המלצתו? לון סנודן/AP

המדליף סנודן הגיע למוסקבה מהונג קונג בסוף חודש יוני האחרון. הוא שהה בשדה תעופה בעיר במשך יותר מחמישה שבועות, ובתחילת אוגוסט זכה למקלט מדיני מהשלטונות ברוסיה ונכנס לתחומי המדינה. אתמול נפגש במוסקבה עם ארבעה פעילים אמריקנים, ואלה העניקו לו פרס על "אמירת אמת". הפעילים, חברי ארגון המורכב מאנשי מערכת הביטחון לשעבר, שיבחו את סנודן על המידע שהדליף, ואשר נחשף בכלי תקשורת ביוני האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"לא כל הפרטים ידועים"

בחודש שעבר היה סנודן מועמד לקבל פרס נוסף, הפעם מהפרלמנט האירופי. פרס אנדריי סחרוב, הניתן לאישיות שנלחמה נגד שלטון דכאני, לא הוענק לבסוף לסנודן, אולם היום ציין אביו את מועמדותו של בנו לפרס זה. "אדוארד התייחס למועמדותו לפרס בנינוחות", אמר סנודן האב. "הוא רק רצה לבטא את חוסר הצדק שבמערכת האמריקנית, ולא עשה זאת כדי לקבל פרס על כך".

הוא המשיך להגן על בנו, כשטען: "אני לא חושב שהציבור האמריקני יודע את כל הפרטים בנוגע למה שעשה בני". לדבריו, "לא בטוח שבני ישוב בעתיד לארצות הברית. זה נתון להחלטתו. הוא בן אדם בוגר". בכל אופן, נראה כי גם השלטונות ברוסיה מאמינים כי המדליף יישאר בתחומי המדינה בזמן הקרוב. זאת משום שעם נחיתתו של אביו, ניתנה לו ויזה עם מספר בלתי מוגבל של כניסות. לון סנודן הודה לרשויות ההגירה, ואמר: "אני מקווה לשוב לרוסיה עוד פעמים רבות".

עוד בנושא:
עקב פרשת סנודן: אובמה ביטל פגישתו עם פוטין
אובמה: יש איום משמעותי על שגרירויות ארה"ב
אחרי חודש וחצי: סנודן עזב את נמל התעופה במוסקבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully