וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המח"ט המתחזה" ביקש מגנץ: אל תקדם אותי

בעקבות חשיפת וואלה! חדשות: האל"מ הנשוי שפיתה נשים להיפגש עמו בזהות בדויה ביקש לא להתמנות לתפקיד בכיר אחרי שהבין שהרמטכ"ל לא יקדמו. בסיום תפקידו יפרוש מצה"ל

עריכת וידאו: יאיר דניאל

שלושה חודשים אחרי חשיפת וואלה! חדשות החליט אתמול (ראשון) הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ לא לקדם מפקד חטיבה בצה"ל, קצין בדרגת אלוף-משנה, בעקבות עדויות של נשים שסיפרו כי התחזה לגבר אחר, וניסה להונות אותן.

הסיפור החל, כאמור, בחודש יולי, כשלמערכת וואלה! חדשות הגיעו שורת פניות של נשים, שסיפרו על אדם אשר פנה אליהן בפייסבוק תחת השם המזויף "אלון רותם" וחיזר אחריהן, על אף היותו אדם נשוי ואב לילדים - כפי שהתברר בדיעבד.

לפי אחת העדויות, של ש', הוא התחיל איתה בהתכתבות ברשת. "הוא עמד על זה שהוא רוצה לפגוש אותי בבית. אמרתי לו שאני לא מכניסה אנשים אליי הביתה, והוא ישב עליי כמו מכבש. לא עזב", סיפרה. עם זאת, היא ניאותה להיפגש עמו אחרי מסע שכנועים. "הוא הגיע לקראת חצות. אכלנו, דיברנו, נהיה שתיים לפנות בוקר", נזכרת ש' בפגישה. "הסכמתי שהוא ישן, אבל עשיתי אתו סיכום שאין דבר כזה שתהיה פעילות פיזית. סיימנו לאכול, נכנסנו למיטה, ואמרתי לילה טוב, שהוא ישן בצד שלו ואני בצד שלי, ואמרתי לו בפירוש לא יקרה שום דבר, אנחנו הולכים לישון. הוא ניסה בכל הכוח, הוא לא התייחס ל'לא' שלי".

המקרה התקבל בתדהמה בצה"ל שכן מדובר בקצין בעל עתיד מבטיח בצבא, שקצר שבחים על תפקודו במלחמת לבנון השנייה והיה אמור להיות מקודם לדרגת תת-אלוף בתפקיד בכיר.

עדויות: קצין בכיר בצה"ל התחזה והונה נשים.
אחת הנשים שהעידה נגד הקצין באולפן עם כתבת וואלה!

אחרי פיצוץ הפרשה, הטיל הרמטכ"ל גנץ את בדיקת המקרה על קצין מילואים בדרגת אלוף. המח"ט שנגדו נאספו העדויות טען להגנתו כי הוא אינו בזוגיות שכן הוא חי בנפרד מרעייתו וכי הוא פתח עמוד בשם בדוי בפייסבוק כדי שילדיו, שגולשים אף הם ברשת החברתית, לא יידעו על הפרידה. עם זאת, לדבריו, לא ייתכן שהוא התחזה לאדם אחר משום שבמהלך הפגישות הוא הגיע כשהוא לבוש מדים, עם רכבו הצבאי והזדהה בשמו האמיתי - זאת על אף שחלק מהנשים טענו שלא עשה כן.

בקרוב יפרוש מצה"ל

בשיחה עם מערכת וואלה! חדשות העריך קצין בצה"ל כי לאחר שהאל"מ האמור הבין כי אין כוונה לקדמו ולמנותו לדרגת תא"ל, הוא פנה לאחרונה לרמטכ"ל בבקשה שישקול להתיר אותו מהתפקיד, אך יאפשר לו להתמנות לתפקיד אחר בדרגת אל"מ שבסופו כפי הנראה יפרוש מצה"ל. הקצין הוסיף כי גנץ ביקש להעביר מסר ברור בנושא הערכים המצופים מקצין בצה"ל בכלל ומקצין בכיר בפרט.

עם זאת, הקצין התייצב להגנת האל"מ ואמר: "הוא לא התחזה, ואין במעשיו לכאורה חשד לפלילי - אך במישור הנורמטיבי והערכי התנהגותו לא עוברת את הסף שקבע הרמטכ"ל. יש לשבח את הקו שמוביל גנץ בנושא הנורמות והערכים הן מבחינה שלא קידם קצין שכזה לתא"ל והן מהבחינה שכבודו של הקצין נשמר".

מדובר צה"ל נמסר: "בנסיבות אישיות פנה הקצין לרמטכ"ל וביקש לבצע תפקיד אל"מ נוסף".

לקריאה נוספת:
גנץ נועד עם "הקצין המתחזה", קידומו הושהה
קידומו של המח"ט המתחזה עוכב בעבר בגלל הטרדה מינית
צפו: העדויות המלאות בפרשת הקצין המתחזה

(עדכון ראשון: 23:55)

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully