וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: העדויות המלאות בפרשת הקצין המתחזה

8.7.2013 / 13:49

עריכת וידאו: יאיר דניאל

קצין בכיר בצה"ל משתמש בזהות בדויה, מציג עצמו כגבר פנוי ויוצר קשר עם נשים ברשת האינטרנט – כך עולה מעדויות שהגיעו לידי וואלה! חדשות. נשים שהיו בקשר עם הקצין מעידות כולן על דפוס פעולה דומה: הקצין יצר עמן קשר בפייסבוק תוך שהוא מתחזה לאדם בשם "אלון רותם" וחיזר אחריהן נמרצות, עד שהסכימו להיפגש עמו. הן מספרות כי "נפלו לפח של מילים יפות", וכי אם היו יודעות כי מדובר בגבר נשוי – לא היו נענות לקשר עמו. אחת מהן אף סיפרה כי באחד המפגשים ניסה הקצין בכוח לקיים עמה יחסי מין. מנגד, טוענת אחת מהן, אשר הייתה בקשר ארוך עם הקצין: "אנחנו מדברות על נשים בגירות. יש פה עניין של אחריות אישית". בצה"ל ביצעו בירור ראשוני בנושא.

הקצין, בדרגת אלוף משנה, משמש מפקד חטיבה בצה"ל. הוא נחשב לקצין מצטיין ומוערך. אחת מהנשים עמן יצר קשר היא ש' מתל אביב. "לפני שנה וחצי פנה אליי גבר בפייסבוק דרך תיבת הדואר, בהודעה פרטית, בשם אלון רותם", היא משחזרת. "פרופיל הזוי לחלוטין, בלי שם, בלי תמונה. 'ראיתי את דף הפרופיל שלך, מאוד מצאת חן בעיניי, נראה לי שמאוד נתאים. אני גבר קצת אחר, לא כמו כולם, אני משהו אחר', הוא כתב. החזרתי לו הודעה. כתבתי לו משהו כמו 'הכל טוב ונחמד, אבל אין לך תמונה ואין שום דבר שיכול להעיד עליך, אני לא יכולה להמשיך קשר איתך עד שלא תשלח לי פרטים, תמונה, תגיד לי מי אתה, מה אתה. אנחנו חיים בג'ונגל וכל אישה צריכה להיות זהירה'".

הקצין הסכים, ושלח לש' כמה תמונות. השניים המשיכו להתכתב. "ראיתי שיש לו שפה גבוהה, מתק שפתיים. יש לו מילים באמת גבוהות. האיש הזה יודע לדבר, יודע לפתות נשים. הוא ידע לומר כל מה שאישה אוהבת לשמוע". לאחר תקופה של התכתבות, הסכימה ש' לתת לקצין את מספר הטלפון שלה. "אין אישה שלא מתפתה לזה, ואני מודה ומתוודה – אכן התפתיתי. נפלתי לפח של המילים היפות. נפגשתי אתו באיזה פאב. הופיע מולי גבר גבוה, נאה. בסוף הערב הוא הסיע אותי הביתה, לא קרה שום דבר. אחרי הפגישה תכף הוא שלח לי סמס, באותו לילה. 'את מאוד מוצאת חן בעיניי, שוב – חיבור מהקוסמוס, חיבור מלמעלה, אסור שזה ייפסק, גם פיזית את מאוד מושכת אותי'".

עדויות הנשים: "הוא לא התייחס ל'לא' שלי"

כמה ימים אחר כך, התקיימה פגישה שנייה בין השניים, תוך שהקצין ממשיך להתחזות ל"אלון רותם" ולהציג את עצמו כרווק. "הוא עמד על זה שהוא רוצה לפגוש אותי בבית. אמרתי לו שאני לא מכניסה אנשים אליי הביתה, והוא ישב עליי כמו מכבש. לא עזב. הוא עשה את זה בצורה מאוד ערמומית. הוא אמר לי, 'בואי נצא לארוחת ערב', הסכמתי, אבל הוא אמר שהוא יוכל רק ב-12 בלילה. אמרתי לו 'אתה עושה צחוק? איזה מסעדה תקבל אותנו ב-12 בלילה?', וכאן אני נפלתי בפח. אמרתי לו 'טוב, אתה יודע מה? אתה רוצה שנשב ונדבר על ארוחת ערב? תבוא אליי הביתה, אבל בתנאי שאנחנו אוכלים ארוחת ערב, ואחר כך אנחנו הולכים לישון ולא קורה בינינו ממש שום דבר. אני לא מוכנה ללכת אתך מעבר להיכרות ידידותית'".

"הוא הגיע לקראת חצות. אכלנו, דיברנו, נהיה שתיים לפנות בוקר", נזכרת ש' בפגישה. "הסכמתי שהוא ישן, אבל עשיתי אתו סיכום שאין דבר כזה שתהיה פעילות פיזית. סיימנו לאכול, נכנסנו למיטה, ואמרתי לילה טוב, שהוא ישן בצד שלו ואני בצד שלי, ואמרתי לו בפירוש לא יקרה שום דבר, אנחנו הולכים לישון. הוא ניסה בכל הכוח, הוא לא התייחס ל'לא' שלי. אני הרגשתי משהו לא תקין בהתנהלות שלו, במיוחד אחרי שהוא ניסה בכוח. אבל מכיוון שאני אישה שאומרת 'לא זה לא', ולמילה שלי יש משקל, נתתי לו להבין שזה לא ילך. הוא ניסה וניסה, עד שהוא הבין שכשאני אומרת לא זה לא. הוא פשוט הפסיק ונרדם. בבוקר הוא הלך". זאת הייתה הפעם האחרונה שבה ראתה ש' את הקצין. המסרונים המשיכו, אך לאט לאט דעכו. עם זאת, החשד שהתעורר בליבה שמשהו אינו כשורה – לא הפסיק להטרידה.

"יצרתי קשר עם מכר שלי שנמצא בתפקיד בכיר בצבא. הוא בדק את זה, ולפי התמונה עלינו על זה שיש כזה אלוף משנה. אני לא אגיד לך שנפלתי מהכיסא, כי הרגשתי שמשהו לא תקין ולא ראוי בהתנהגות שלו. אני גם לא נפגעתי, כי הוא לא הצליח להפיל אותי מבחינת התאהבות. אבל אני בטוחה שיש נשים שהתאהבו בו", סיפרה. ש' המשיכה בחייה, ושכחה מהקצין המתחזה. עד למפגש עם חברתה ח' לפני כשבועיים. "ישבנו בבית קפה ברמת אביב", נזכרת ח'. "דיברנו על הסכנות שבהיכרויות באינטרנט. ש' אמרה שצריך מאוד להיזהר, יש הרבה מתחזים. אמרתי לה שמעולם לא נתקלתי במתחזה. ואז היא סיפרה על המקרה שלה, וכשהיא אמרה את השם 'אלון רותם' – העיניים שלי זהרו".

תגובת דו"צ: הקצין נקרא לבירור

ח' הבינה שגם היא נפלה בפח של דפוס פעולה דומה. "הוא כתב לי בתיבת הדואר הפרטית בפייסבוק, שהוא עוקב אחריי הרבה זמן, שאני אישה מיוחדת, נראית מדהים. החמיא לי בשפה גבוהה, חרוזים וציטוטים של שירים. היה בו משהו מעניין וסוחף", היא מספרת. גם לח' שלח הקצין תמונות שלו. "ראיתי גבר מדהים. הוא אמר שהוא בתפקיד בכיר במערכת הביטחון ולכן דף הפייסבוק שלו צנוע. ניהלנו שיחות עומק, הוא כבש אותי בשנינות שלו. הוא ידע בדיוק איך לדבר עם אישה. אני מאד חדה, אחת שקשה לעבוד עליה. התרשמתי". הקצין הציג עצמו כגרוש, ובשלב מסוים ח' הסכימה להיפגש עמו. "הוא בא לאסוף אותי הלכנו לארוחת בוקר. הגיע עם מדים. הוא נראה כמו שחקן קולנוע. חתיך, גבוה, בנוי לתלפיות. הוא ביקש שאסתכל לו בעיניים, הציף אותי במחמאות. היה בזה משהו לא טבעי. בסוף הפגישה הוא ביקש נשיקה, ביקש לגעת. לא הסכמתי".


בשלב מסוים, גילתה ח' שהקצין אינו גרוש כפי שאמר. "הטלפונים לא הפסיקו, וגם המסרונים. הוא רצה שניפגש שוב, אבל הייתי בתקופה שלא יכולתי להיפגש – והקשר ניתק". ב', לעומת זאת, הייתה בקשר עם הקצין "תקופה ארוכה". לדבריה, "הבחור הוא חמד של בחור, מקסים, איכותי, עם חוש הומור. הוא הציג את עצמו כ'אלון רותם' ואמר שהוא פרוד. ראיתי שה'קיר' ריק, אין תמונה. תוך עשר דקות ידעתי את הזהות האמתית שלו. במשך שבועיים התכתבתי אתו ונהניתי מהשפה הספרותית שלו. כל פעם שהוא חתם בשם 'אלון' צחקתי, כי לי כבר היו את כל הפרטים. הוא אומר שהוא בתפקיד ביטחוני, הוא לא אומר צה"ל. התכתובת שלי אתו הייתה מאוד ארוכה, עד שנתתי לו את מספר הטלפון שלי". ב' מסרבת לחשוף פרטים על יחסיה עם הקצין, אבל מציינת ש"זה הסתיים בלי כעס. אנחנו כבר שנה לא בקשר".

לב' אין כל טענות כלפיו. "יש פה עניין של אחריות אישית, כי אנחנו מדברים על נשים בגירות, לא קטינות. אישה בת 50, שידעה גבר אחד או שניים לפחות – זה זועק ללכת ולבדוק את זה. המקום הקורבני מאוד מרגיז אותי". ח', לעומתה, חושבת אחרת: "האיש הזה, שהוא קצין גבוה בצה"ל, הוא מחנך דור של חיילים ושל קצינים. אני לא חושבת שזו התנהגות ראויה לקצין בצה"ל. אני רוצה שהאיש הזה יפסיק להונות נשים". גם ח' מסכימה עם הדברים: "הגעתי לפה כיוון שהמטרה שלי היא לעצור אותו כרגע שלא יפגע בעוד נשים. אין לי ספק שיגיעו בעקבותיי עוד הרבה נשים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מיד עם היוודע התלונה, נקרא הקצין לבירור ראשוני בראשות מפקד זרוע היבשה, האלוף גיא צור. בנושא תתקיים בדיקה מעמיקה ויסודית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד במהדורה:

פרויקט המאגר הביומטרי יוצא לדרך: האם אפשר לזייף תעודה ביומטרית ואיך אפשר להיות בטוח שהמידע לא ידלוף? ריכזנו את כל מה שאתם צריכים לדעת על "האח הגדול".

בקרוב אסור לעשן במגרשי כדורגל: למה הממשלה חושבת שיציע הוא אולם קונצרט?! אהוד עזריאל מאיר בטור דעה עצבני במיוחד.

והממלכה הבריטית בהיסטריית לידה: מיפינו את בורסת ההימורים לקראת יורש או יורשת העצר - מהו השם המועדף על המהמרים, ובמה ייזכו הנשים שיילדו באותו יום?

התחזית: היום טמפרטורות בסך הכל רגילות לעונה, הלילה מעונן חלקית, מחר הקלה בחום, בעיקר בהרים.

צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות.

  • עוד באותו נושא:
  • קצין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully