וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן העידה: "יש לי סודות על אולמרט, אקבל עונש באהבה"

גלעד גרוסמן

6.10.2013 / 18:41

ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר שנאשמת בקבלת שוחד ובהעברת כספים לאולמרט אמרה: "שום דבר לא פלילי". על חברה, עד המדינה דכנר, שהעיד נגדה: "רוצה להבין למה הוא עשה את זה"

אבי כהן

"יש לי מלא סודות על אולמרט - שום דבר לא פלילי", כך אמרה היום (ראשון) שולה זקן שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, במהלך עדותה בפרשת הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל אביב. "הייתה לי זכות גדולה לשרת אדם גדול כזה. על זה לקבל עונש? אם על זה אני מקבלת עונש - אז אני מקבלת אותו באהבה גדולה", סיכמה.

זקן, שנאשמת בקבלת שוחד מעד המדינה המנוח שמואל דכנר, וששימשה כצינור להעברת כספים ממנו לאולמרט, עזבה בשבוע שעבר את אולם הדיונים בזעם לאחר שלא זכתה לגיבוי המלא לו ציפתה מראש הממשלה לשעבר בעדותו בפני בית המשפט. היום היא התייצבה ונתנה את גרסתה. "עברתי חקירות משפילות ואמרו לי שעורך הדין שלי לא נאמן לי; נאמר לי (בחקירה, ג"ג) שהאיש שאני מלווה שנים, מפעל החיים שלי (אהוד אולמרט, ג"ג), משתין עלי בקשת, מוכר אותי". לדבריה, היא לא עברה חקירה שנועדה להגיע לחקר האמת. "אם היו מעמתים אותי פעם אחת עם דכנר זה היה נראה אחרת. אבל הם רק רצו לדעת מה אני יכולה לומר על אהוד אולמרט".

היא התייחסה למשפטיה הקודמים, ואמרה כי הייתה "נאשמת במשרה מלאה", זאת מכיוון שנאלצה להתייצב ארבעה ימים בשבוע בבית המשפט, בשל האישומים נגדה בפרשות ראשונטורס ורשות המסים. בהמשך עדותה יצאה נגד היחס לו זכתה מהמשטרה והתקשורת עם חשיפת הפרשה בעת שהותה בחופשה בחו"ל.

היא העידה כי בחקירתה הראשונה במשטרה ביקשה שיעמתו אותה עם עד המדינה בפרשה, דכנר. "כבר בחקירה הראשונה, למרות ההשפלה, ביקשתי שיעמתו אותי עם שמואל דכנר", אמרה. "אני שמרתי על זכות השתיקה בפרשת טלנסקי כי חשבתי שהיא לא הגונה עם כל נושא העדות המוקדמת, אבל תוך כמה שעות עימתו אותי עם טלנסקי, למרות ששתקתי. מה היה לעמת? הבנתי שלא באמת רצו לדעת את האמת. אבל פה, כשאני מבקשת שיעמתו אותו איתי, סימן שאין לי מה להסתיר".

"אני מודה שאולי טעיתי"

זקן הוסיפה כי אינה זוכרת את פגישתה הראשונה עם דכנר, אולם טענה כי לא ייתכן שכפי שדכנר העיד, אולמרט אמר לו שהוא יכול בכל דבר לפנות אליה. "אמירה כזאת אינה מתאימה לאהוד", אמרה. עם זאת, שיתפה כי מהר מאוד התחברה לדכנר. "אני לא הכרתי את האיש שישב פה. בין מי שישב כאן למי שאני הכרתי - שמים וארץ. אני הכרתי אדם חייכן, לבבי, חכם, מסביר פנים, ג'נטלמן". לדבריה, תוך זמן קצר החל דכנר לספר לה על עצמו, על אהבתו לאמנות ועל היותו איש העולם הגדול. "הוא הצטייר בעייני כגביר. אהוד ראה אותו בצורה אחרת. אני מודה שאולי טעיתי, אבל ככה התרשמתי".

היא הוסיפה כי חשה שלדכנר אכפת ממנה. "הוא לא רצה ממני שום דבר. הוא התעניין בי, שאל לשלומי. היה מתקשר בבוקר לומר בוקר טוב ומתקשר בערב לשאול לשלומי". היא הוסיפה שדכנר ישב אצלה רבות במשרד. "הוא ראה מה אני עושה, איך אני דואגת לאהוד", סיפרה. "הוא בחיים לא קרא לי שולה, הוא תמיד קרא לי 'מאמל'ה' או 'בובל'ה'. אני קראתי לו שמוליק". זקן סיפרה כי בתחילת המשפט, בעת עדותו של דכנר, התעקשה לשבת הכי קרוב אליו.

"מלכת העולם"

"רציתי לצוד את עיניו. רציתי שיסתכל לי בעיניים. רציתי לראות בעיניים שלו משהו שיכולתי להבין למה הוא עושה את זה? למה הוא משקר? רציתי שהוא יתקל בי, אבל הוא הלך בצורה כזאת שהוא השפיל את המבט והלך". לדבריה, בחיים לא ביקשה מדכנר דבר. "תמיד הוא זה שהציע. אם הייתי מקבלת את כל ההצעות שלו כתב האישום היה צריך להיות של כמה עמודים". עוד העידה זקן, כי לאחר שאולמרט נבחר לראשות הממשלה, היא הזמינה את דכנר למשרד. "כשאהוד נבחר, אני לא רוצה לדבר על החלומות שלו, אבל זו הייתה הגשמה של החלום שלי. לצערי הייתי מלכת העולם לזמן קצר", אמרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שולה זקן ושמואל דכנר. ניב אהרונסון, עומר מירון
"תמיד הוא זה שהציע". זקן ודכנר/עומר מירון, ניב אהרונסון

במהלך המשפט העידו כמה עדים כי סברו שהיה רומן בין זקן לדכנר. זקן לא אישרה את הדברים בעדותה, אולם בהחלט תיארה מערכת יחסים קרובה. לדבריה, השניים נהגו לדבר תכופות ושיתפו אחד את השני במה שקורה בחייהם, ואף בילו יחד במסעדות. היא סיפרה כי היה ביניהם יחס "חם ואוהב". בשלב מסוים שאל פרקליטה של זקן, עו"ד עופר ברטל, האם דכנר סיפר לה על חברה שהייתה לו. על כך השיבה: "הוא לא סיפר לי. הוא תמיד רצה שאני אחשוב שאני האחת והיחידה".

על אולמרט סיפרה כי הוא היה כמו אב בשבילה, ושיתפה פרטים על הימים בהם החלה לעבוד כמזכירה במשרד עורכי הדין שלו. לדבריה, ב-1983 נתן לה אולמרט 300 אלף דולר עבור רכישת דירה. "נכון שזה לא דבר טבעי, אבל היינו ממש משפחה", העידה.

עוד באותו נושא:
התקרית עם שולה זקן תשפיע על העדות נגד אולמרט?
”בית המשפט התעלם מכך שאולמרט חטא שוב ושוב”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully