וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית עם שולה זקן תשפיע על העדות נגד אולמרט?

גלעד גרוסמן

6.10.2013 / 7:00

זקן, שעזבה את הדיון האחרון בפרשת הולילנד בזעם אחרי שלטענתה "לא קיבלה גיבוי" מאולמרט, תעיד היום. בפרקליטות מקווים שאולי כעת, אם בידה מידע מפליל, היא "תלך עד הסוף"

היום (ראשון) בצהריים צפויה להסתיים עדותו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במסגרת פרשת הולילנד, שבה הוא מואשם בקבלת שוחד בעת ששימש ראש העיר ירושלים. עם תום עדותו יופנו העיניים אל העדה הבאה - ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, שלאחר שיצאה בזעם מאולם בית המשפט בשבוע שעבר, עלתה השאלה: האם היא עשויה לראשונה לצאת נגד הבוס לשעבר? ההערכות הן כי הסבירות לכך נמוכה, אולם קשה לצפות בוודאות מה יקרה בעדותה.

ביום חמישי, במהלך עדותו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נשאל אולמרט אם יחסיה של זקן עם עד המדינה בפרשה, שמואל דכנר, היו מושחתים. "אני לא רוצה להגיד דבר כזה. שולה בעצמה תעיד פה בהמשך", השיב אולמרט. בעקבות זאת נעלבה זקן ויצאה מהאולם. לדברי חלק מהנוכחים היא התעמתה מחוץ לאולם עם אחד מעוזריו של אולמרט על כך שלא זכתה ממנו לגיבוי שלו ציפתה. כעת ממתינים הצדדים לראות כיצד תנהג זקן, הנחשבת לאחד האנשים המקורבים ביותר לאולמרט.

זקן חזרה והכחישה את מעורבותה

זקן מלווה את אולמרט שנים ארוכות, עוד מהתקופה שהיה עורך דין פרטי, ועל פי עדותו של אולמרט היא הייתה אחראית גם לטיפול בנושאים אישיים רבים שלו בעת ששימש בתפקידים ממלכתיים. היא נאשמת בקבלת שוחד, הן בכסף והן במתנות יקרות ערך. אולם לטענת הפרקליטות, תפקידה היה בעיקר לשמש צינור העברת כספים בין אולמרט לבין דכנר. על פי כתב האישום, דכנר העביר לזקן 60 אלף שקלים ככספי שלמונים לאולמרט. זקן הכחישה בחקירתה במשטרה כי הכסף הועבר לאולמרט או שהוא ידע על כך. אולם, באחת מחקירותיה אמרה כי לא מדובר בכסף שלה.

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בשלב עדותו של אולמרט. דרור עינב
למרות החיוכים, הדיון האחרון הסתיים בטונים צורמים. זקן בבית המשפט, בשבוע שעבר/דרור עינב

דכנר טען בעדותו כי הכספים נועדו לאולמרט, אולם הוא הלך לעולמו בטרם נחקר על כך בחקירה נגדית. דכנר העיד עוד כי זקן ביקשה ממנו שיספר כי ניהל עמה קשר רומנטי אם יתבקש להסביר מדוע קנה לה מתנות. במהלך המשפט אף נשמעו עדויות על רומן לכאורה בין השניים. מנגד, זקן דיברה בחקירתה המשטרה על יחסים קרובים בין השניים, אולם לא הודתה כי היה ביניהם רומן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קשר עמוק וארוך שנים

עד כה טרם העידה זקן נגד אולמרט, גם כאשר היה נראה כי ייתכן שהדבר יסייע לה מבחינה משפטית. במהלך משפטם של השניים בירושלים בפרשות "ראשונטורס" וטלנסקי, היא בחרה שלא להעיד. זאת לדבריה, בשל חשש שהדברים יסולפו ויעשו בהם שימוש נגד אולמרט. פרקליטה דאז אמר כי היא הייתה מעדיפה למות ולא לומר משהו שייעשה בו שימוש נגד אהוד אולמרט. גם לאחר שהסתיים אותו משפט, העדיפה זקן להגיב רק על העוול, כטענתה, שנגרם לאולמרט, ולא על עצמה.

עוצמת הקשר בין השניים בלטה גם במשפטם של נאשמי פרשת רשות המסים. זקן לא היססה אז להעיד נגד אחיה, וסיפרה כי ניצל לרעה את יחסיה עם אולמרט. על ראש הממשלה לשעבר אמרה בעדותה אז: "ראיתי את העבודה אתו כמפעל חיים. זו הייתה מהות החיים שלי. אני אכשיל את אהוד אולמרט?". בפרקליטות מקווים כאמור שאולי כעת, אחרי שנפגעה, ובהנחה כי אכן מצוי בידה מידע שעשוי להפליל אותו, היא תעשה בדיוק את זאת.

פרקליטיה של זקן, עורכי הדין עופר ברטל, דב גלעד-כהן וצליל וינשטיין, אמרו בתגובה: "הגברת זקן נעלבה ונפגעה מדבריו של מר אולמרט, וליתר דיוק מחוסר התמיכה בה, וזאת למרות שהוא מכיר אותה עשרות שנים ויודע שהיא אינה מושחתת. הגברת זקן תסביר את הדברים בפירוט רב במהלך עדותה הראשית ובחקירתה הנגדית".

עוד באותו נושא:
אהוד אולמרט העיד - זקן עזבה בזעם את האולם
אולמרט על הולילנד: מעולם לא קיבלתי אגורה מעד המדינה
פרשת הולילנד: אורי לופוליאנסקי הכחיש שקיבל שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully