וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום בגרמניה: איראן מאחסנת מטוסי קרב סוריים

"דר שפיגל" הגרמני דיווח שטהראן ודמשק חתמו על הסכם בשנה שעברה, לפיו חיל האוויר הסורי יוכל לחנות באיראן "עד יעבור זעם". אסד בראיון: לא השתמשתי בנשק כימי נגד בני עמי

איראן מאפשרת למטוסי חיל האוויר הסורי לחנות בשטחה כדי להתגונן ממתקפות זרות - כך מדווח המגזין הגרמני "דר שפיגל", המסתמך על גורמי מודיעין בברלין. לפי הדיווח, בנובמבר 2012 נחתם הסכם חשאי בין טהראן לדמשק, במסגרתו התאפשר לסוריה "להציב חלק גדול מחיל האוויר שלו בטריטוריה איראנית, ולהשתמש בו בשעת הצורך".

כמו כן, המגזין שב על הדיווחים לפיהן איראן שלחה חיילים ממשמרות המהפכה כדי לסייע לצבא הסורי להדוף את המורדים. נשיא סוריה, בשאר אסד, התראיין בסוף השבוע ל"דר שפיגל", והכחיש כי צבאו השתמש בנשק כימי נגד המורדים. "זו האשמה פסולה", אמר הנשיא הסורי, "אתם מציירים תמונה של אדם שהורג את בני עמו".

בראיון העלה אסד אפשרות לפיה גרמניה תשמש מתווך בין הצדדים, כדי לשים קץ למלחמת האזרחים בסוריה, שגבתה את חייהם של יותר מ-100 אלף בני אדם בשנתיים וחצי. שר החוץ היוצא של גרמניה, גידו וסטרוולה, דחה את האפשרות הזו, ואמר כי ברלין תומכת בשליח האו"ם לסוריה, לחדר ברהימי.

מטוס L-39 של חיל האוויר הסורי משגר רקטות לעבר בתי תושבים בתל רפעת, ליד חלב. אוגוסט 2012. רויטרס
מטוס קרב סורי משגר רקטה לעבר העיר תל רפעת, במחוז חלב/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר דווח כי פקחים בינלאומיים החלו לפרק את מאגרי הנשק הכימי של סוריה. פירוק הארסנל הכימי של הצבא הסורי מתבצע על ידי אנשי הארגון לאיסור על נשק כימי (OPCW), בהתאם להסכם שגיבשו רוסיה וארה"ב. פקחי האו"ם מתלווים לאנשי הארגון, שהחלו לפעול באתר כימי ששמו ומיקומו לא נמסרו.

"היום הוא היום הראשון לתהליך ההשמדה", מסר גורם אנונימי מהארגון לרשת בי-בי-סי. "אנו עומדים להשתמש בכלי רכב כבדים כדי לרמוס ולהרוס את ראשי הקרב הכימיים, את הפצצות ואת ההתקנים הקבועים והניידים לערבוב הנשק".

לקריאה נוספת
פקחים בינלאומיים החלו להשמיד את הנשק הכימי בסוריה
דיווח: "איראן העבירה לחיזבאללה טילים עם ראש כימי"
בי-בי-סי: 20 ישראלים לוחמים יחד עם המורדים בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully