וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כ-20 ישראלים לוחמים לצד המורדים בסוריה"

רשת בי-בי-סי דיווחה שהצעירים, בשנות ה-20 לחייהם, הצטרפו לארגונים המקשורים לאל-קאעדה, בהם הארגון הג'יהאדיסטי א-נוסרה. אב הישראלי שנהרג בסוריה בספטמבר: "לא הופתענו"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בלחימה בפרברי דמשק בימים האחרונים

כ-20 ערבים ישראלים לוחמים לצד המורדים בסוריה – כך דיווחה אמש (רביעי) רשת בי-בי-סי. על פי הדיווח, מדובר בצעירים בשנות ה-20 לחייהם שהצטרפו לארגונים המקושרים לאל-קאעדה בסוריה, בהם הארגון הג'יהאדיסטי א-נוסרה.

בחודש שעבר נהרג מועיד אכברייה, בן 28 מהכפר מושרייפה שליד אום אל-פאחם, בעת שלחם לצד המורדים הסורים בפרברי הבירה דמשק. אביו, זכי, טען כי לא ידע שבנו הצטרף לא-נוסרה. "לא הופתענו כי אנו יודעים שמאז שהוא היה נער, מועיד היה דתי והוא תמיד רצה להנהיג, להצטרף להתנגדות, להילחם למען אללה ולהפוך לשהיד", אמר האב בראיון ל-בי-בי-סי. מדובר באזרח הישראלי הראשון שנהרג במלחמת האזרחים המשתוללת במדינה מאז חודש מרץ 2011.

חייל בצבא סוריה החופשי מתכונן לשגר טילים מתוך בית ספר בדיר א-זור, 1 בספטמבר 2013. רויטרס
כ-5,000 בני אדם נהרגו בחודש לשעבר/רויטרס

ביום שלישי מסר ארגון זכויות האדם הסורי כי למעלה מ-115 אלף בני אדם נהרגו עד כה בקרבות. לדברי הארגון, שמקום מושבו בלונדון, בין ההרוגים חיילים של צבא סוריה, מורדים וכן אזרחים. מנתוני הארגון עולה כי כ-5,000 בני אדם נהרגו בחודש ספטמבר, וכי מספר ההרוגים לא פחת גם אחרי ההסכם לפירוקה של סוריה מנשק כימי שנחתם לאחרונה.

לקריאה נוספת
”ערבי-ישראלי נהרג כשנלחם לצד המורדים בסוריה”
סוריה: ”המורדים – טרוריסטים שאוכלים איברים”
מתחילת הלחימה: 300 פצועים סורים טופלו בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully