וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת הלחימה: 300 פצועים סורים טופלו בישראל

30.9.2013 / 12:24

גורם צבאי מאשר כי בשל המחסור בציוד רפואי ותרופות בסוריה, והודות לשיתוף פעולה יוצא דופן בין האזרחים, צה"ל והצלב האדום, הועברו מאות הפצועים לטיפול בבתי החולים בארץ

למעלה מ-300 אזרחים סורים טופלו בישראל מתחילת הלחימה במדינה ב-2011 - כך אישר היום (שני) גורם צבאי בשיחה עם וואלה! חדשות. עוד הוסיף הגורם כי עשרה פצועים מאושפזים כעת בבתי החולים בארץ.

לפני למעלה משנה קיבלה הממשלה החלטה לפיה ישראל תגלה רגישות כלפי סורים באזור רמת הגולן ותדאג לטיפול בפצועי הקרבות, ביניהם ילדים, מבוגרים וקשישים, אשר נפצעו במהלך הלחימה או ממשחק בנפלים שנותרו בשטח. בתחילה היו מגיעים הפצועים אל גדר הגבול ללא תיאום עם כוחות צה"ל ומבקשים עזרה רפואית דחופה. הגורם הצבאי אישר כי בהתאם להחלטת הרמטכ"ל בני גנץ לסייע לקלוט את הפצועים, הוקם בגולן בית חולים שדה, בו עוברים הפצועים מיון וטיפול בשטח, ובמקרים קשים מועברים לטיפול בבתי החולים בישראל, לרוב בצפת או בנהריה.

האזרחים וכוחות צה"ל פועלים בתיאום: בתום הטיפול הרפואי חיילי צה"ל מחזירים את האזרחים הסורים לארצם דרך שתי נקודות עיקריות ברמת הגולן, תוך תיאום עם אזרחים בצד הסורי, ולא דרך מעבר קוניטרה, אשר נשלט על ידי משטרו של אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצוות הרפואי בבית החולים זיו בצפת מטפל בילד סורי שנפצע במלחמת האזרחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם הצבאי הדגיש כי במקרים רבים, נאלצים הפצועים להגיע לגבול הישראלי באופן בהול לשם קבלת טיפול רפואי, ואינם מספיקים להודיע למשפחותיהם בסוריה. במקרים אלו, הם נעזרים באנשי הצלב האדום בישראל ובסוריה על מנת להעביר הודעות לקרוביהם. עוד הוסיף הגורם כי מהדיווחים שמגיעים מהאזרחים, מתברר כי מרבית בתי החולים בסוריה נפגעו, ורופאים במדינה אינם יכולים להעניק טיפול בשל מחסור בציוד רפואי ותרופות. בנוסף, דרכי הגישה אל בתי החולים מסוכנות מאחר והצבא הסורי לא מאפשר מעבר לערים.

דובר הצלב האדום בישראל, רון גולדשטיין, מסר הבוקר: "אין לנו גישה לאזורים רבים בסוריה, למרות שהמחסנים שלנו מלאים בציוד ותרופות. אנחנו מודעים לכך שרופאים בחומס ובחמה לא יכולים לטפל בפצועים וחולים כי אין להם ציוד ותרופות". מדובר צה"ל נמסר כי "משיקולים הומניטריים ולאור מצבם הרפואי של הפצועים המגיעים לגבול ישראל-סוריה, מועברים הפצועים להמשך טיפול בארץ, שבסיומו יוחזרו לסוריה".

לקריאה נוספת
צבא אסד הפציץ חטיבת ביניים, 13 תלמידים נהרגו
מועצת הביטחון אישרה את פירוק סוריה מנשק כימי
אחרי חודשיים: ילדה סורית שטופלה בישראל שבה ללכת

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully