וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "איראן העבירה לחיזבאללה טילים עם ראש כימי"

למרות הכחשות נסראללה, העיתון הסעודי "אל-וואטן" מצטט חבר פרלמנט לבנוני שטוען שמשמרות המהפכה השלימו באחרונה הקמת בסיסים ברחבי לבנון ובהם טילים ארוכי טווח ונשק כימי

צילום: אל מנאר, עריכה: יותם בן-דוד

(נסראללה מכחיש החזקה בנשק כימי)

"משמרות המהפכה האיראניים העבירו לחיזבאללה טילים בליסטיים ארוכי-טווח וכן ראשי קרב כימיים" – כך דיווח היום (ראשון) העיתון הסעודי "אל-וואטן", שציטט מדבריו של חבר פרלמנט לבנוני מסיעתו של ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי. חבר הפרלמנט, חאלד אל-דאהר, אמר כי האיראנים סיימו להשגיח על הקמת הבסיסים לאחסון הטילים באחרונה. בין היתר, פירט הבכיר הלבנוני את מיקום הבסיסים, בהם דרום הרמל, אזור סאנין שליד בעלבכ, ואזורים אחרים במדינה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. ביירות, באוגוסט 2013. רויטרס
קיבל נשק כימי? חסן נסראללה/רויטרס

על רקע פשרת ארה"ב ורוסיה, שלפיה המשטר הסורי יתפרק מנשקו הכימי, הכחיש באחרונה מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי קלט נשק כימי מהצורר הסורי. "זו ממש האשמה מגוחכת", אמר נסראללה בנאום ברשת "אל-מנאר". "כאילו שהסורים מוסרים לנו את הנשק הכימי ואנחנו מסתירים אותו בלבנון, כאילו אנחנו מעבירים חיטה, קמח, או נשק רגיל. אני מכחיש בצורה גורפת וחד-משמעית את ההאשמות הללו, שאין בהן כל אמת".

טילי שיהאב 3 אירנים. Ho, AP
איראן העבירה לחיזבאללה? טילי שיהאב 3/AP, Ho

בישראל שוללים את האפשרות שנסראללה קיבל נשק כימי. בשבוע שעבר אמר גורם מדיני בכיר בירושלים כי חיזבאללה חושש מאוד לקלוט נשק כימי. "הוא יודע שמבחינת ישראל זה קו אדום, ושצה"ל יגיב לכל אפשרות שכזו", אמר הגורם המדיני בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, כפי שכבר נטען על ידי גורמים שונים בישראל, אסד העביר רק רשימה חלקית של ארסנל הנשק שברשותו לגורמים הבינלאומיים. "אנחנו מחכים לפרסום הרשימה המלאה בעוד שבועיים, ואסור להסיר מעליו את הלחץ", אמר. הגורם הוסיף כי אם ישראל תידרש לסייע לפקחי האו"ם באמצעות מידע רלוונטי בעניין, "הנושא יישקל בכובד ראש".

"חיזבאללה יודע שברגע שהוא ישים את ידו על נשק לא קונבנציונלי הוא עשוי למשוך את האש אליו ולא רק מהכיוון הישראלי", אמר הגורם והוסיף, "חיזבאללה מאותגר מאוד בחודש האחרון. לא רק התקפות בלתי פוסקות על כוחותיו בלבנון, אלא גם ניסיונות לחדור את שכבות ההגנה בשכונת הדאח'יה בביירות".

עוד בנושא:
"חיזבאללה לא יקלוט נשק מאסד, הוא מפחד מישראל"
נסראללה הכחיש "באופן גורף" שקיבל נשק כימי מאסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully