וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחים בינלאומיים החלו להשמיד את הנשק הכימי בסוריה

הפקחים פועלים באתר לא ידוע בסוריה: "אנו משתמשים בכלי רכב כבדים כדי להרוס את ראשי הקרב ואת ההתקנים לייצור הנשק". השלב הבא יכלול כנראה שימוש במערכת ניידת של הפנטגון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

פקחים בינלאומיים החלו לפרק הבוקר (ראשון) את מאגרי הנשק הכימי של סוריה. פירוק הארסנל הכימי של הצבא הסורי מתבצע על ידי אנשי הארגון לאיסור על נשק כימי (OPCW), בהתאם להסכם שגיבשו רוסיה וארה"ב. פקחי האו"ם מתלווים לאנשי הארגון, שהחלו לפעול באתר כימי ששמו ומיקומו לא נמסרו.

"היום הוא היום הראשון לתהליך ההשמדה", מסר גורם אנונימי מהארגון לרשת בי-בי-סי. "אנו עומדים להשתמש בכלי רכב כבדים כדי לרמוס ולהרוס את ראשי הקרב הכימיים, את הפצצות ואת ההתקנים הקבועים והניידים לערבוב הנשק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פקחי או"ם נוטלים דגימות ממאגר נשק כימי בעיראק/מערכת וואלה, צילום מסך

לפי ה"ניו יורק טיימס", פרט להשמדה הפיזית של הנשק הכימי, מרכיב נוסף בתכנית הפירוק יכלול שימוש במערכת ניידת שפותחה עבור הפנטגון, ושככל הנראה תמוקם מחוץ לסוריה. אמש דווח כי ממשלת נורבגיה התבקשה להקצות שטחים לפירוק מאגר הנשק הכימי של סוריה.

לדברי הפנגטון, ניתן לפרוס את המערכת כבר עשרה ימים אחרי מיקומה, ובין היתר להיעזר בה כדי להשמיד את החומרים המשמשים להכנת סארין וגז עצבים. המערכת נועדה להמרת כימיקלים למרכיבים שלא יוכלו לשמש כנשק, באמצעות ערבובם במים ובחומרים אחרים - ולאחר מכן חימומם בכבשנים. גורם במחלקת ההגנה בוושינגטון אמר כי שימוש במערכת יוכל לסייע להשמדת חלק גדול מהמאגר הכימי של אסד עד אמצע 2014 - תאריך היעד שנקבע בהסכם הרוסי-אמריקני.

לקריאה נוספת
מועצת הביטחון אישרה לפרק את סוריה מנשק כימי
איך בכלל מפרקים נשק כימי, וכמה זמן זה לוקח?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פקחי האו"ם והארגון לאיסור על נשק כימי. דמשק, אוקטובר 2013. רויטרס
פקחי האו"ם ואנשי הארגון לאיסור על נשק כימי. דמשק, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully