וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא חברים: בובת "החבר ההומו" ירדה מהמדפים

רשת חנויות הכלבו הבריטית "טסקו" הציעה למכירה בובה מתנפחת בדמות החבר ההומו, אולם לאחר ביקורת קשה מצד הקהילה ההומוסקסואלית, הבובה הוסרה מהאתר שלה: "לדעתנו הוא מעליב"

רשת חנויות הכלבו הבריטית "טסקו" הסירה מאתר האינטרנט שלה בובה מתנפחת של "החבר ההומו" שהוצעה למכירה, לאחר שספגה ביקורת קשה מנציגים מהקהילה ההומוסקסואלית במדינה על התדמית השטחית שהבובה מציגה. תיאור המוצר, כפי שהופיע באתר החברה עד שהוסר משם לפני ימים אחדים, מבטיח כי החבר ההומו המתנפח "יעניק לך עצות אופנה מעולות, יגיד לך אם הישבן שלך נראה גדול ויתמרמר על כל מי שלא נועל נעלי ג'ימי צ'ו".

"לא מצליחה למצוא את החבר המושלם שיקשיב בסבלנות לכל הבעיות שלך?! בובת ה-PVC המתנפחת מתנשאת לגובה של 50 סנטימטרים ונראית כמו החבר ההומו המושלם", כך נכתב בפרסום שהוסר מהאתר. "כולם מכירים מישהי שזקוקה לחבר דואג, מצחיק ועם סטייל. כל מה שצריך הוא לנפח אותו ומיד יהיה לך חבר הומו חדש! הוא אוהב לעשות שופינג ולרקוד ותמיד מקשיב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אוהב שופינג ונותן עצות אופנה מעולות". בובת "החבר ההומו המתנפח" שהוצעה למכירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרסום באתר, המילה "הומו" (gay) צונזרה, והאות האמצעית הוחלפה בכוכבית. גולשים רבים ביקרו את הרשת וטענו כי פרסום שכזה מעליב, מאחר שאין שום צורך לצנזר את המילה. מארגון זכויות ההומוסקסואלים הבריטי "פאצ'ה" נמסר בתגובה ל"דיילי מייל": "הופתענו לשמוע כי ב-2013 'בובת החבר ההומו' נמכרה על ידי טסקו. כנראה שאנשים מסוימים עדיין מאמינים לסטראוטיפים לגבי הומוסקסואלים, ולראייה זו יש השלכות שליליות".

מקהלת הגברים ההומואים של לונדון, קבוצה של 200 גברים "מכל הצורות והגדלים, מכל הגילאים ומרקעים שונים", כפי שהם מתארים, באה בהצעה מפתיעה לרשת החנויות. בהצהרה לעיתונות, אמר דובר המקהלה: "חבל לראות שטסקו בחרו להציג גברים הומואים בצורה צרת אופקים, תוך התעלמות מהגיוון שקיים בקהילה ההומוסקסואלית. נשמח לשיר באחת מחנויות הרשת, או אפילו להזמין את הנהלת הרשת להופעה, כדי שיוכלו לראות איך 'חבר הומו' נראה באמת".

לאחר שהוסר מאתר טסקו, המוצר עדיין מוצע למכירה באתרים נוספים. ב"אמזון" טרם הסירו את המוצר מהאתר, למרות פניות דומות שהגיעו לאתר. דובר טסקו מסר התנצלות רשמית ואמר בתגובה: "המוצר הועלה למכירה באתר על ידי חברה חיצונית, אך הוסר מיד מכיוון שלדעתנו הוא מעליב. אנחנו בודקים מדוע עדיין ניתן לגשת לעמוד חודשיים לאחר מכן".

לקריאה נוספת
נשיא גמביה באו”ם: הומואים - סכנה לקיום האנושי
סערה בצלחת פסטה: הקהילה הגאה מחרימה את ”ברילה”
קורבן ראשון של החוק נגד הומואים ולסביות ברוסיה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully