וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן ראשון של החוק נגד הומואים ולסביות ברוסיה?

דימיטרי איזקוב בן ה-24 עלול להיות הראשון שנענש לאחר חקיקת החוק הדרקוני שאוסר הפצת תעמולה הומו-לסבית. הסיבה לכתב האישום: הפגין לבדו. "נהיה מסוכן להיות הומוסקסואל"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו: הפגנה בברלין נגד רדיפת הקהילה הגאה ברוסיה, שבת

קורבן ראשון לחוק הדרקוני ברוסיה? דימיטרי איזקוב, אזרח רוסיה בן 24, עלול להיות המורשע הראשון תחת החוק המונע הפצת "תעמולה הומו-לסבית" שנחקק לאחרונה, זאת לאחר שביום חמישי הוגש נגדו כתב אישום. איזקוב נאשם בכך שב-29 ביוני, ביום שבו חתם הנשיא ולדימיר פוטין על החוק, קיים הפגנת יחיד בעיר קאזאן שבמרכז המדינה ובה נשא שלט שעליו נכתב: "להיות הומוסקסואל ולאהוב הומוסקסואלים זה נורמלי. להכות הומוסקסואלים ולהרוג אותם זה פשע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להכות הומוסקסואלים ולהרוג אותם זה פשע". איזקוב מפגין בקאזאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר ההפגנה עקבו אחרי איזקוב שני גברים. אלה צעקו לעברו קריאות גנאי, היכו אותו והכניסו אותו בכוח למכונית. אחר כך גילה שמדובר בשוטרים. הוא נחקר ממושכות בתחנת המשטרה המקומית ולאחריה שוחרר. את התלונה נגדו הגיש צעיר בשם אריק פדוסייב שצפה בהפגנה ברשת האינטרנט. פדוסייב טען שאביו הכריח אותו להגיש את התלונה בגלל שנאתו להומוסקסואלים, לאחר שאם המשפחה עזבה את הבית לטובת אישה כשבנה היה בן ארבע. על אף המעצר, איזקוב תכנן לקיים הפגנת יחיד נוספת באותו מקום, אולם הוריו הגיעו למקום ומנעו זאת ממנו בכוח לאחר שהוזהרו על ידי המשטרה שהדבר יוביל למעצרו.

אם יורשע, צפוי איזקוב לקנס בסך 5,000 רובל – כ-150 דולרים. הקנס המרבי לאדם המנסה להפיץ "תעלומה הומוסקסואלית" לקטינים באמצעי התקשורת ובאינטרנט הוא מאה אלף רובל – כ-3,000 דולרים. אולם נראה כי הנזק הכספי הוא לא הדבר המטריד את איזקוב. "אני חושש שתהיה נגדי אלימות נוספת", אמר לפני שבועיים ל"טיימס" הבריטי. "אני חושב על זה הרבה וזה מדאיג אותי מאוד. נהיה מסוכן יותר להיות הומוסקסואל".

הפגנה למען זכויות הומוסקאסואלים בכיכר האדומה במוסקבה, יולי 2013. AP
הפגנה למען זכויות ההומוסקסואלים בכיכר האדומה במוסקבה/AP

מעצרו של איזקוב לא היה היחיד בשבועות שחלפו מאז שעבר החוק. ביולי נעצרו בעיר הצפונית מורמנסק ארבעה הולנדים שצילמו סרט על אפליה, אולם אלה לא הועמדו בסוף לדין. אחרי כמה ימים נעצרו במוסקבה שישה פעילים שהפגינו מחוץ לספרייה לילדים, והמשטרה צריכה להחליט כעת אם להמליץ על העמדתם לדין.

חוק התעמולה החדש מצטרף לעמדה נוקשה שנוקטת ממשלת רוסיה כלפי הקהילה ההומוסקסואלית, דבר שזכה לאחרונה לביקורת נרחבת מצד מדינות רבות בעולם המערבי, בהן ארצות הברית ובריטניה. בפברואר 2014 צפויה רוסיה לארח את אולימפיאדת החורף בסוצ'י, על רקע קריאות להחרים את המשחקים בשל יחסה של המדינה לקהילה הגאה.

במקומות אחרים בעולם:
בחתימת המלכה: אנגליה אישרה נישואים חד-מיניים
היסטוריה: ארה"ב הכירה בזוגות חד-מיניים נשואים
בצל המחלוקות וההפגנות: צרפת אישרה נישואי גאים
דעה / שורשי השנאה של הרוסים לקהילה הגאה

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully