וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצלחת פסטה: הקהילה הגאה מחרימה את "ברילה"

גידו ברילה, אחד מבעלי יצרנית הפסטות הענקית, אמר כי הוא יציג רק "משפחות קלאסיות" בפרסומות, ואם מישהו מתנגד לזה – שירגיש חופשי לאכול פסטה אחרת. החרם לא איחר לבוא

פעילים למען זכויות הומוסקסואלים באיטליה החלו להחרים את יצרנית הפסטות המובילה "ברילה": אחד מבעלי החברה אמר לאחרונה כי הוא יציג רק "משפחות קלאסיות" בפרסומות, ואם מישהו מתנגד לזה – שירגיש חופשי לאכול כל סוג פסטה אחרת.

גידו ברילה, הדור הרביעי ששולט בעסק המשפחתי יחד עם שני אחיו, הצית זעם בקרב פעילים, צרכנים וכמה פוליטיקאים, כשהוא אמר שהוא לא ישקול שימוש במשפחת חד מיניות כדי לפרסם את פסטת ברילה. "עבורנו, הרעיון של ערכי המשפחה הקדושים נותר אחד הרעיונות הבסיסיים של החברה", אמר ברילה בראיון לתחנת רדיו ביום רביעי האחרון. "זה לא מתוך חוסר כבוד להומוסקסואלים, שיש להם את הזכות לעשות מה שהם רוצים בלי להטריח אחרים, אבל אני לא רואה את הדברים כפי שהם רואים, ואני חושב שהמשפחה שאנו מדברים אליה היא המשפחה הקלאסית".

כשנשאל אם הוא חושב שהתבטאותו תשפיע על הצרכנים ההומוסקסואלים של הפסטה, השיב ברילה: "ובכן, אם הם אוהבים את הפסטה שלנו ואת המסר שלנו שהם יאכלו אותה, אם הם לא אוהבים את זה והם לא אוהבים את מה שאנחנו אומרים הם... יאכלו אחרת".

פסטת ברילה. AP
מותג הפסטות המוביל בעולם/AP

אאורליו מנקוסו, יו"ר ארגון "שוויון" באיטליה, האשים את ברילה בבחירת מילים פרובוקטיבית במתכוון. "אנו מקבלים את הצעתו של בעלי ברילה שלא לאכול את הפסטה שלו, ומשיקים קמפיין לחרם של כל המוצרים שלו", הוסיף. תוך שעות התיוג "החרימו את ברילה" הופץ ברחבי הטוויטר.

במהלך הראיון הבעייתי של ברילה, הוא נשאל מה דעתו על דרישתה האחרונה של יושבת ראש הבית התחתון של הפרלמנט, לורה בולדריני, לשנות את התמונה הסטריאוטיפית של נשים בפרסומות איטלקיות. ברילה השיב כי בולדריני לא הבינה את עולם הפרסום שם נשים הן מאוד חשובות. הוא המשיך ועבר לנושא זכויות הומוסקסואלים, אז אמר שהוא "מכבד את כולם" ובעד נישואי גאים, אך נגד אימוץ ילדים למשפחות חד-מיניות. דבריו עוררו גם את זעמם של פוליטיקאים המנסים לחוקק חוק נגד פשעים הומופובים.

בעקבות החרם, פרסם ברילה הצהרה בה אמר שהוא מצטער אם דבריו פגעו במישהו, וכי כל מה שהוא ניסה לעשות זה למשוך תשומת לב ל"תפקיד המרכזי" שמשחקות נשים בתוך המשפחה. "אני מתנצל אם מילותיי עוררו אי הבנה או ויכוח, או אם פגעו ברגשותיהם של אנשים מסוימים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully