וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: ישראל לא מילאה את התנאים לנורמליזציה

במסיבת עיתונאים בניו יורק, אמר שר החוץ דאווטולו כי יש "התקדמות מסוימת" בשיחות, אך משלושה תנאים שהציבו לשיקום היחסים בין המדינות, ישראל קיימה רק אחד - ההתנצלות

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטולו, אמר אמש (רביעי) כי נעשתה "התקדמות מסוימת" בשיפור היחסים בין טורקיה לישראל, אולם האחרונה טרם מילאה את כל התנאים לצורך נורמליזציה מלאה של היחסים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, דאווטולו אמר במסיבת עיתונאים בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כי ישנם שלושה תנאים החשובים לטורקים לפני שהיחסים יוסדרו, ורק אחד מהם מולא.

התנאי הראשון – התנצלות של ישראל בפני טורקיה על אירועי המשט ב-2010 – התקיים. בנוגע לתנאי השני - מתן פיצויים לנפגעי המשט – אמר השר הטורקי כי "ישנה התקדמות", והשיחות בנושא עדיין נמשכות. "אנו מקווים שהנושא ייפתר", הוא הוסיף.

התנאי השלישי שאותו צריכה ישראל למלא, לפי דאווטולו, לפני שהיחסים יחזרו לסדרם, הוא הסרת המגבלות הישראליות על הפלסטינים. השר ציין כי ארצו מודאגת ביותר מהמצב ההומניטרי בשטחים הפלסטיניים, בייחוד בעזה, בעקבות ההתפתחויות האחרונות במצרים השכנה. "נמשיך לעקוב, ונקווה ששלושת התנאים הללו יתקיימו וכי תהליך הנורמליזציה יוכל להימשך", אמר השר דאווטולו.

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
עולים על המסלול? ארדואן ונתניהו/רויטרס

רק שלשום התבטא נשיא טורקיה, עבדוללה גול, בנושא היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לארצו, ודיבר בנימה חיובית בהרבה. "יש משלחות משני הצדדים אשר נפגשות לפי לוח זמנים מסודר. הפגישות מתקדמות בכיוון מאוד חיובי", אמר הנשיא הטורקי בראיון לעיתון ה"וושינגטון פוסט". גול עוד הוסיף כי היחסים בין שתי המדינות "עולים על המסלול".

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
חרף הפרסומים: "יחסי ישראל וטורקיה נותרו כשהיו"
בכיר טורקי: "פריצת דרך לנרמול היחסים עם ישראל"
לראשונה מאז המשט: הנציג הישראלי באירוע בטורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully