וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הפרסומים: "יחסי ישראל וטורקיה נותרו כשהיו"

8.9.2013 / 20:05

גורמים במערכת הביטחון דחו דיווחים שונים על התקרבות ביחסים בין שתי המדינות: "ארדואן לא רק שלא מספק את הסחורה כדי להגיע לפיוס, אלא ממשיך בפעולותיו המתריסות", אמרו

בימים האחרונים פורסם בכלי תקשורת זרים וישראליים על התקרבות בין הממשל הטורקי לבין ממשלת ישראל ועל האפשרות לפיוס על רקע אירועי משט המרמרה במאי 2010. גורם טורקי התבטא בכלי תקשורת זרים ואמר כי פריצת דרך בנושא הושגה והמדינות קרובות לנורמליזציה ביחסים ביניהן. אך בניגוד לפרסומים טוענים גורמים במערכת הביטחון בישראל: "ארדואן (ראש הממשלה הטורקי, א.ב) לא רק שלא מספק את הסחורה כדי להגיע לפיוס – הוא ממשיך בפעולות מתריסות נגד ישראל".

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
התיקים הפליליים לא נסגרו והשגריר לא הוחזר. ארדואן ונתניהו/רויטרס

לדברי הגורמים הביטחוניים, שתי הנקודות המרכזיות שהפכו לבסיס המחלוקת בין המדינות לא השתנו: "בניגוד לסיכומים עקרוניים, לא נסגרו התיקים הפליליים נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום וקצינים נוספים, וגובה הפיצויים חסר הפרופורציה לא ירד". הגורמים הוסיפו כי הם מודעים לכוונות הטובות של גורם זר לפייס בין הצדדים, אולם לפי שעה אין כל התפתחות במערכת היחסים בין המדינות.

"למרות ההתנצלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על תוצאות המשט הטורקי בפני ראש הממשלה הטורקי, לא הוחזר לישראל השגריר הטורקי", אמר אחד הגורמים. יש לציין גם כי לא מתקיים כל דיון רשמי בנושא. "אין חדש תחת השמש. המצב נותר כפי שהיה", הוסיף הגורם.

יצוין כי סמוך לאירועי המשט הטורקי והידרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה בעקבותיו, הנחה מנכ"ל משרד הביטחון היוצא, אלוף (במיל') אודי שני, שלא לנהל משא ומתן עם טורקיה למכירת אמצעי לחימה מתקדמים בהיקפי ענק בשל הרגישות המדינית. יחד עם זה, מתקיימות עסקות כלכליות אזרחיות בתחומים שונים.

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
בכיר טורקי: "פריצת דרך לנרמול היחסים עם ישראל"
לראשונה מאז המשט: הנציג הישראלי באירוע בטורקיה
ארדואן: יש הוכחות שישראל יזמה את ההפיכה במצרים

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully