וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: יש הוכחות שישראל יזמה את ההפיכה במצרים

ראש ממשלת טורקיה התפאר בתמיכה שמעניקה ארצו למפגינים במצרים והזהיר מפני "שתיקה שתוביל למלכודת דומה". הראיות שהביא - ציטוט של הפילוסוף ברנאר-אנרי לוי משנת 2011

צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אומר כי ישראל עמדה מאחורי ההפיכה במצרים שגרמה להדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. לדבריו, לטורקיה יש "הוכחות ומסמכים" המעידים על מעורבותה של ירושלים בהפלת השלטון המצרי ב-3 ביולי השנה.

לדבריו, טורקיה היא המדינה שגינתה באופן החריף ביותר את ההפיכה. "אם נשתוק לנוכח הנעשה במצרים, לא תהיה לנו הזכות לומר משהו אם יטמנו לנו מלכודת דומה בעתיד".

כלי תקשורת בטורקיה ציטטו את הדברים המיוחסים לארדואן, שנאמר בפגישה שכינס הבוקר (שלישי) ראש הממשלה הטורקי עם חברים ממפלגת "הצדק והפיתוח" שבראשה הוא עומד. "כעת, המערב מתחיל לומר כי דמוקרטיה אינה נקבעת בקלפי או בקלפי בלבד. אך אנחנו יודעים שהקלפי מבטאת את רצון העם", אמר ארדואן.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, במטה מפלגתו/AP

ראש הממשלה הטורקי הוסיף כי "ההפיכה הוצנחה על מצרים. ומי עומד מאחורי זה? ישראל. ויש לנו הוכחות לכך". את דבריו נימק ארדואן בדבריו של האינטלקטואל היהודי-צרפתי ברנאר-אנרי לוי,
שנפגש ב-2011 עם שר המשפטים הטורקי ערב הבחירות במצרים. לדברי ארדואן, לוי אמר: "האחים המוסלמים לא יהיו בשלטון גם אם יזכו בבחירות. דמוקרטיה אינה נקבעת בקלפי".

ארדואן אמר כי "הציבור במצרים יודע שהוא צודק, ולכן הוא לא מוותר על עמדותיו. מדובר בהפיכה מדממת לכל דבר. יש בה הרוגים, כולל נשים שדמן נשפך ללא רחמים".

דבריו של ארדואן, לפיהם "הדמוקרטיה נקבעת בקלפי", מהווים בעיקר במסר לציבור בטורקיה, שהפגין בחודשים האחרונים נגד משפט הקצינים והשתקת התקשורת, במחאה שקמה בשל פרויקט הבנייה באיסטנבול. המחאה נענתה שוב ושוב על-ידי ארדואן במשפט הלקוני "אם ברצונכם בשינוי - הביעו זאת בבחירות הקרובות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully