וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

חייל צה"ל נרצח ליד קלקיליה בידי פלסטיני שרצה להשיג קלף מיקוח לשחרור אחיו מהכלא בישראל. לפחות 22 הרוגים במתקפת טרור בקניה. סוריה החלה להעביר מידע על הכימי שברשותה

"סוריה מסרה מידע על הנשק הכימי לפיקוח בינלאומי"

הארגון הבינלאומי למניעת הפצה של נשק כימי (OPCW) מסר אמש (שישי) כי סוריה העבירה לידיו מסמכים ובהם מידע על מאגרי הנשק הכימי שברשותה. זאת בעקבות ההסכם שגובש בשבוע שעבר בין רוסיה וארצות הברית ולפיו בתוך פחות משנה תפורק סוריה מנשקה הכימי ומאגר הנשק שלה יושמד לחלוטין.

עוד נמסר כי מדובר במידע חלקי בלבד וכי על המשטר בדמשק להשלימו עד השבוע הבא, כדי להתחיל במבצע פירוק מהיר. "קיבלנו חלק מהראיות, ואנחנו מצפים לעוד", אמרה דוברת הארגון, אולם לא פירטה אילו פרטי מידע נעדרים מהמסמכים שהועברו. ואולם, לדברי גורם מטעם האו"ם, מדובר במסמך "ארוך למדי".

צה"ל פתח באש לעבר חוליה בעזה: "2 נפצעו בינוני"

כוח צה"ל זיהה אמש (שישי) חוליה של פלסטינים מתקרבת לאזור האסור לתנועה בצפון רצועת עזה. הכוח קרא לפלסטינים לעזוב את המקום ומשלא נענה, ביצע נוהל מעצר חשוד ובמהלכו ירה לעבר החוליה וזוהתה פגיעה. עדי ראייה דיווחו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי שני אנשים נורו ממגדל שמירה מצפון לבית להיה. חובשים במקום סיפרו כי השניים פונו לבית חולים ברצועת עזה במצב בינוני, עם פציעות ברגליהם.

ג'יפ צבאי מסייר בערבה. AP
כוח צה"ל בפעילות לילית/AP

דובר צה"ל מסר כי החיילים פתחו באש לאחר שחוליה פלסטינית התקרבה לגדר הביטחון וניסתה לחבל בה באמצעות יידוי אבנים. לאחר כמה יריות אזהרה, לדברי דובר צה"ל, נורו הפלסטינים ופגיעות זוהו בשניים מהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ארה"ב: "מברכים על דברי איראן, אך מעשים יכריעו"

"ארצות הברית מקדמת בברכה את רצונה של איראן לפעול בהידברות עם הקהילה הבינלאומית", כך אמר אמש (שישי) סגן דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, בהתייחסו לאמירות הפייסניות שהשמיע המשטר בטהראן בשבועות האחרונים. עם זה, ארנסט סייג והדגיש: "המעשים הם שיכריעו כאן".

ארנסט שיבח את מדיניות הסנקציות של הנשיא ברק אובמה. "הסנקציות בודדו את המשטר האיראני מהקהילה הבינלאומית וגבו מחיר כבד מהכלכלה שלהם, מה שהוביל ללחץ שהופעל עליהם לשוב לשולחן המשא ומתן", הסביר. "כאשר הנשיא אובמה נכנס לתפקידו, הקהילה הבינלאומית הייתה חלוקה בדעתה באשר לאופן שבו ראוי להתמודד עם האיום האיראני, אולם הודות למנהיגותו, כיום ישנה חזית מאוחדת שיודעת להתמודד עם האיראנים". לדבריו, בשיחות העתידות להתקיים בין הצדדים תהיה לטהראן הזדמנות להוכיח כי היא פניה לשלום ולא לתכנית גרעין.

"הבית הלבן הרגיע את ישראל בנוגע לחידוש השיחות עם איראן"

על רקע האפשרות לחידוש השיחות בין ארצות הברית לאיראן בעניין הגרעין, גורמים בבית הלבן פועלים מאחורי הקלעים כדי להרגיע את ישראל – כך דיווח הלילה ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, בשיחות פרטיות שקיימו עם בכירים בירושלים, גורמים בממשל אובמה הרגיעו כי יישארו ספקניים באשר לכוונותיו של נשיא איראן, חסן רוחאני, לגבי תכנית הגרעין וישפטו את הרפובליקה האיסלאמית בהתאם לפעולותיה ולא בהתאם למילים הפייסניות של רוחאני.

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במוזיאון ישראל, מרץ 2013. רויטרס
מסר מרגיע לישראל. אובמה ונתניהו/רויטרס

במקביל, מקורות אמריקנים ודיפלומטיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הממשל האמריקני הבהיר לישראל שלא תהיה הקלה בסנקציות על איראן, לא לפני שהיא תעשה צעדים ראשונים להגבלת תכניתה הגרעינית. סגן היועץ לביטחון לאומי, בן רודס, אמר הלילה בתדרוך לכתבים בבית הלבן כי "נקבל החלטות על סמך הפעולות של ממשלת איראן ולא על פי המילים שלהם". לדבריו, לפי שעה לא נקבע מועד לפגישה בין אובמה לרוחאני בזמן העצרת הכללית של האו"ם שתיפתח בניו יורק בסוף החודש.

רוכב אופניים בן 56 נפל בנחל אלכסנדר - ומת

גבר בן 56 נהרג הבוקר (שבת) לאחר שנפל מאופניו בנחל אלכסנדר שבאזור עמק חפר. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום מצאו את רוכב האופניים מוטל מחוסר הכרה בדרך עפר כשאופניו לצדו והוא סובל מפגיעת ראש. הם ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו. נסיבות נפילתו נחקרות.

מתקפת טרור בקניה: לפחות 22 הרוגים בקניון

לפחות 22 בני אדם נורו למוות היום (שבת) בקניון "ווסטגייט" בניירובי, בירת קניה – כך דיווחה רשת CNN. עוד דווח, כי למעלה מ-50 בני אדם נפצעו באירוע. במבנה - אחד ממרכזי הקניות היוקרתיים ביותר בעיר, עדיין מתנהלים חילופי ירי בין המשטרה לחמושים. עדי ראייה דיווחו כי במקום ישנם בני ערובה וכי התוקפים זרקו רימוני יד לתוך המבנה, ממנו נמלטו עשרות בעלי חנויות. עוד דווח, כי היורים קראו לאזרחים מוסלמים לעזוב את המקום, והצהירו כי רק לא-מוסלמים ימותו.

כותרת: פיגוע ירי בקניון בניירובי קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
זירת המתקפה בניירובי, היום/רויטרס

גופת חייל צה"ל נמצאה ביהודה ושומרון

תומר חזן, חייל צה"ל בן 20 מבת ים, נחטף ונרצח בכפר הפלסטיני עזון בידי תושב קלקיליה - כך הותר הערב (שבת) לפרסום. במהלך חקירת האירוע הודה נדאל עאמר, תושב קלקיליה כבן 42 שעבד עם חזן במסעדה בבת ים, כי קיווה שהחייל ישמש קלף מיקוח שיסייע לשחרור אחיו מהכלא בישראל.

לדבריו, הוא שכנע את חזן להצטרף אליו לנסיעה למקום מגוריו, אתמול בבוקר. לאחר שנסעו במונית להתנחלות שערי תקווה, הסמוכה לכפר שבו מתגורר נדאל, הוביל אותו הפלסטיני לשטח פתוח שם הרג אותו והסתיר את גופתו בבור מים.

כוחות הביטחון בשערי תקווה, 21 בספטמבר 2013. שלומי גבאי
כוחות ביטחון במחסום שערי תקווה, הבוקר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully