וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "מוכנים לתווך בין ממשלת סוריה לאופוזיציה"

נשיא איראן הציע לסייע בפתרון מלחמת האזרחים בסוריה, אותה כינה "יהלום של ציביליזציה שהפך לזירת אלימות". הוא קרא למנהיגי העולם לנצל את עצרת האו"ם ולנהל "דיאלוג בונה"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

(נתניהו מודיע כי ייפגש עם אובמה לדון על תכנית הגרעין של איראן, השבוע)

הנשיא האיראני התייחס למלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה מזה כשנתיים וחצי והציע לתווך בין משטר אסד למתנגדיו על מנת לסיים את המלחמה בדרכי שלום. "סוריה, יהלום של ציביליזציה, הפכה לזירת אלימות קורעת לב, כולל תקיפות בנשק כימי, אותן אנו מגנים בחריפות", כתב רוחאני בטור שפורסם הלילה (שישי) ב"וושינגטון פוסט". "אני מכריז על נכונותה של ממשלתי לעזור בקיום דיאלוג בין ממשלת סוריה לאופוזיציה".

רוחאני קרא לעמיתיו ממדינות העולם לנצל את עצרת האו"ם שתיפתח בשבוע הבא בניו יורק על מנת לקיים "דיאלוג בונה". "טרם צאתי לניו יורק, אני מפציר בעמיתיי לנצל את ההזדמנות שהציעה איראן בבחירות האחרונות ולהגיב למאמציה של ממשלתי לדיאלוג בונה", אמר ואף קרא למנהיגים "להיות אמיצים מספיק ולומר לי מה הם רואים – אם לא בשביל האינטרסים הלאומיים שלהם, למען המורשת שלהם ולמען ילדינו והדורות הבאים".

"הנשק הגרעיני - למטרות שלום"

הנשיא האיראני הסביר את הרעיון שמאחורי תכנית הגרעין שמפתחת ארצו "למטרות שלום". "עבורנו, שליטה במעגל הדלק הגרעיני והפקת עוצמה גרעינית משמעותה גיוון מקורות האנרגיה שלנו, משמעותה זהות האומה האיראנית, הדרישה שלנו להערכה וכבוד ומקומנו בעולם", טען. "מבלי להבין את תפקיד הזהות, עניינים רבים שכולנו מתמודדים איתם יישארו בלתי פתורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
המתקן להעשרת אורניום בנתנז/AP, Vahid Salemi

בראיון לרשת אן.בי.סי האמריקנית, שפורסם אתמול, הצהיר רוחאני כי משטרו לעולם לא יפתח נשק גרעיני. עוד אמר רוחאני כי יש בידו הסמכות המלאה להגיע להסכם עם המערב בנוגע לתכנית הגרעינית בארצו. "שבנו והצהרנו פעמים רבות כי בשום נסיבות, לא נחתור לייצור נשק להשמדה המונית, כולל נשק גרעיני", התחייב. הוא אף האשים את ישראל בגרימת "עולל לעמים" של המזרח התיכון ואמר כי היא "מחרחרת מלחמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש לדבריו של רוחאני ואמר: "לא צריך ללכת שולל אחרי דברי ההונאה של נשיא איראן. אותו רוחאני התגאה בעבר כיצד רימה את הקהילה הבינלאומית בשיחות על הגרעין, בשעה שאיראן המשיכה בתכניתה הגרעינית". לדברי ראש הממשלה, "האיראנים עושים ספינים בתקשורת כדי להמשיך את סיבובי הצנטריפוגות. המבחן אינו בדבריו של רוחאני, אלא במעשיו של המשטר האיראני, שבזמן שרוחאני מתראיין ממשיך לקדם במרץ את תכנית הגרעין שלו".

לקריאה נוספת
נתניהו: "איראן מסובבת התקשורת כדי להמשיך בסיבוב הסרכזות"
נשיא איראן ל-NBC: ”ישראל כובשת ומחרחרת מלחמה”
אובמה: ”אבחן את רוחאני בנושא הגרעין האיראני”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully