וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט האנסים בהודו: "הייתי שורף את הנערה בחיים"

עורך דינם של שניים מהמורשעים באונס הקבוצתי, שנידונו שלשום למוות בתלייה, האשים את הורי הקורבן והסביר מה היה עושה לבתו לו הייתה מבלה עם גבר טרם נישואים. "כמו טליבאן"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(בית המשפט גוזר על ארבעת המורשעים מוות בתלייה, שלשום)

גזר הדין ניתן – אך הודו ממשיכה לסעור עקב פרשת האונס הקבוצתי. ביום שישי האחרון גזר בית המשפט בניו דלהי מוות בתלייה על ארבעה מהמעורבים באונס הקבוצתי של הסטודנטית הצעירה בדצמבר 2012 – העונש שאותו דרשה התביעה. אולם אתמול, כך לפי פרסומים בכלי תקשורת מערביים, מסתבר כי עורך דינם של שניים מהאנסים השמיע דברים מכוערים במיוחד, ולפיהם "היה שורף את הנאנסת לו הייתה בתו". אלה עלולים להצית מחדש את הרחובות בהודו.

הפרקליט א.פ. סינג, המייצג את וינאי שרמה, מדריך בחדר כושר, ואת אקשיי טאקור סינג, מנקה אוטובוסים, בחר בצאתו מבית המשפט למתוח ביקורת דווקא על הוריה של קורבן האונס והרצח, ג'יוטי סינג פנדיי בת ה-23, שנאנסה על ידי שישה חברים, בזה אחר זה, ואז הוכתה במוט ברזל והושלכה מאוטובוס נוסע. שבועיים אחר כך מתה מפצעיה.

ארבעת המורשעים באונס הקבוצתי בניו דלהי שנידונו למוות בתלייה. ספטמבר 2013. יוטיוב, ציבלין
ארבעת הנידונים למוות, שני לקוחותיו של סינג במרכז/ציבלין, יוטיוב

עורך הדין החליט להתעלם ממעשיהם של האנסים, והתמקד בעובדה שפנדיי, סטודנטית לפיזיותרפיה ממעמד חברתי נמוך, יצאה בשעת לילה לבלות עם ידיד שעמו צפתה בסרט "חיי פיי" באותו הערב. לדבריו, שלא ברור על מה התבססו, פנדיי והידיד שעמו הייתה קיימו יחסי מין באותו ערב על אף שלא היו נשואים. "אם הבת שלי הייתה מקיימת יחסי מין לפני הנישואים ומסתובבת בלילה עם החבר שלה, הייתי שורף אותה בחיים", אמר בפתח בית המשפט, "לא הייתי נותן למצב הזה לקרות". לדבריו, האונס והרצח האכזריים מעולם לא היו מתרחשים לולא מנעו ממנה הוריה לצאת לבלות עם בחור. הוא אף הוסיף כי על כל ההורים "לאמץ גישה" כמו זו שלו.

הפגנות ברחבי הודו נגד תקיפות מיניות ומעשי אונס. AP
"השקפת העולם הזאת מסמלת צורת מחשבה פאודלית של הקסטה הגבוהה". מפגינים בבירה ניו דלהי נגד אלימות כלפי נשים, בחודש שעבר/AP

רבים בהודו הגדירו את האונס הקבוצתי "הקש האחרון" עבור הנשים בתת-היבשת. האירוע הוביל למחאות המוניות בדרישה להחמיר בענישה נגד גברים הנוקטים אלימות נגד נשים. קבוצה של עורכות דין בניו דלהי כבר דרשו לפעול נגד סינג. אחת מהן היא פעילת זכויות הנשים ורינדה גרובר, שאמרה כי שנאת הנשים היא "אחת המשוכות שנשות הודו צריכות לעבור בדרך לשוויון זכויות". רג'אנה קומארי, פעילה אחרת, הגדירה את דעותיו של עורך הדין "כמו טליבאן". לדבריה, "הוא צריך להיעצר ורישיונו צריך להילקח ממנו. השקפת העולם הזאת מסמלת צורת מחשבה פאודלית של הקסטה הגבוהה. הם שולטים בבנות שלהם ונותנים לבניהם לעשות ככל העולה על רוחם", הוסיפה.

(עדכון ראשון 20:15)

עוד על הפרשה:
הודו: ארבעה מורשעים באונס קבוצתי נידונו למוות
הנאשמים באונס הצעירה בהודו הורשעו גם ברציחתה
האונס הקבוצתי בהודו: צעיר הנאשמים הורשע גם ברצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully