וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מבהיר לרוסים: "יש ציפיות גבוהות. זה לא משחק"

שר החוץ האמריקני נפגש בז'נבה עם עמיתו לברוב: "הגעתי לכאן כדי לוודא שלא מדובר במשיכת זמן רוסית-סורית". סנאטור בכיר הגיב למאמר של פוטין בניו יורק טיימס: "כמעט הקאתי"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מביע אמון בנשיא סוריה בשאר אסד, ואומר כי המוכנות שדמשק הביעה להתפרק מהנשק הכימי שברשותה מייתרת כל צורך בתקיפה צבאית מצד ארצות הברית.

לברוב נפגש אמש (חמישי) בז'נבה עם עמיתו האמריקני ג'ון קרי, והשניים דנו בהצעה הרוסית להטלת פיקוח על מאגרי הנשק של אסד. "יש ציפיות גבוהות", אמר קרי במסיבת עיתונאים שכינס עם לברוב, "הציפיות גבוהות עבורנו, ואולי גבוהות עוד יותר עבור הצד הרוסי".

קרי התייחס בדבריו לראיון שהעניק אסד לטלוויזיה הרוסית, בו הציע שכחלק מהתהליך יתאפשרו לסורים 30 יום להעביר מידע על מאגרי הנשק הכימי. "מילים אינן מספיקות", אמר, ”ולכן הגענו לכאן כדי לעבוד יחד עם הרוסים ועם השר לברוב. זה לא משחק. אסור שיתברר שמדובר בניסיון רוסי-סורי להרוויח זמן. חייבים להשיג תוצאות".

שרי החוץ ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים בז'נבה. ספטמבר 2013. GettyImages
לברוב וקרי, אתמול בז'נבה/GettyImages

קרי נפגש בז'נבה גם עם שליח האו"ם לסוריה, לחדר איברהימי, ובימים הקרובים יקיים שיחות נוספות עם גורמים בינלאומיים. היום ייפגש קרי שוב עם לברוב ועם הפמליה הרוסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יו"ר ועדת החוץ הסנאט: איש ק-ג-ב יאמר לנו מה לעשות?

מטה האו"ם בניו יורק אישר כי סוריה העבירה את מסמכי הבקשה להצטרפות לאמנה לפיקוח על נשק כימי. נשיא סוריה בשאר אסד אמר בריאיון לטלוויזיה הרוסית כי ארצו תהיה מוכנה להעביר לפיקוח את מאגרי הנשק הכימי שברשותה . לדבריו, סוריה תצטרף "תוך כמה ימים" לאמנת הפיקוח על הנשק כימי, ו-30 יום לאחר שתאשרר את חתימתה, היא תמסור מידע על מאגרי הנשק הכימי.

אתמול היו תגובות מעורבות למאמר שפרסם אתמול נשיא רוסיה פוטין בעיתון "ניו יורק טיימס", בו קרא לאמריקנים להתנגד למבצע צבאי בסוריה. דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, אמרה כי "אנו מצפים לפעולה מצד פוטין והרוסים, ולא רק למלים".

כמה מחוקקים בגבעת הקפיטול הגיבו בצורה נחרצת יותר. הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין צייץ בטוויטר: "המאמר של פוטין הוא עלבון לאינטליגנציה של כל אמריקני".

הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז אמר כי "כמעט נאלץ להקיא" אחרי שקרא את המאמר. מננדז, יו"ר ועדת החוץ בסנאט, תיאר את הרגשתו הפיזית לרשת סי-אן-אן: "כאשר מישהו שהגיע מהק-ג-ב אומר לנו מהו האינטרס הלאומי שלנו, אני באמת מודאג. זה גורם לי לתהות עד כמה ההצעה הרוסית רצינית באמת".

(עדכון ראשון 22:05)

לקראת תקיפה בסוריה? כותרות אחרונות
האו"ם מאשר: אסד ביקש להצטרף לאמנת הנשק הכימי
תכנית ארבעת השלבים: זו הצעת הפשרה הרוסית?
הוושינגטון פוסט: ה-CIA החל למסור תחמושת למורדים
פוטין במאמר דעה: תקיפה בסוריה - פתח לאלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully