וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב החלה להעביר נשק לידי המורדים בסוריה"

על רקע הדיונים על תקיפה, מדווח "וושינגטון פוסט" כי ה-CIA החלה למסור נשק קל ותחמושת לידי האופוזיציה דרך בסיסים בטורקיה ובירדן. "זה לא פותר הכל, אך טוב יותר מכלום"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(נשיא ארה"ב אובמה נאום לאומה בנושא סוריה, אתמול לפנות בוקר)

עלייה במעורבות האמריקנית במלחמה בסוריה על רקע הדיונים על תקיפה? ארצות הברית החלה להעביר אמצעי לחימה למורדים בסוריה, כמה חודשים אחרי שהבטיחה לספק סיוע רב יותר לכוחות האופוזיציה הנלחמים במשטרו של בשאר אסד – כך מדווח הבוקר (חמישי) העיתון "וושינגטון פוסט" מפי גורמים רשמיים בארצות הברית ובסוריה.

מורדים סורים בעיר חלב, אוגוסט 2013. רויטרס
ארה"ב מספקת גם ציוד תקשורת ורפואה. מורד סוריה בחלב שבצפון סוריה/רויטרס

לפי הדיווח, העברת הנשק החלה בשבועיים האחרונים, והיא כללה נשק קל וסוגי תחמושת שניתן לשנע בקלות יחסית. זאת לצד משלוחים אחרים של כלי רכב וציוד חדיש כמו אמצעי תקשורת מתקדמים וערכות רפואה. אלה הועברו לפי הפרסום לכוחות הלוחמים תחת גנרל סלים אידריס, מפקד צבא סוריה החופשי, הארגון המרכזי של המורדים.

עוד לפי הפרסום, סוכנות הביון המרכזית (CIA) היא המפקחת על משלוחי הנשק, בעוד שמשרד החוץ מפקח על העברת הסיוע שאינה בנשק. גורם רשמי באופוזיציה הסורית אמר כי אנשי מודיעין אמריקנים החלו להעביר את הנשק והתחמושת בשבועיים האחרונים.

"הנשק לא פותר את כל הצרכים, אבל זה טוב יותר מכלום", אמר גורם באופוזיציה הסורית. לדבריו, ארצות הברית עדיין נמנעת מלספק למורדים אמצעי לחימה נגד טנקים ונגד מטוסים – שבו הם מעוניינים יותר מכל נשק אחר. עוד דווח כי משלוחי ה-CIA מועברים דרך רשת של בסיסים סודיים בטורקיה ובירדן השכנות, לשם הועבר בשנה האחרונה על רקע הקשרים של ארצות הברית עם בעלות בריתה באזור, ובהן סעודיה וקטאר.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי התחייב כבר באפריל שציוד בלתי קטלני יועבר למורדים "בתוך שבועות", אולם זה התעכב שוב ושוב עקב קשיים לוגיסטיים להעביר את האספקה וחשש שמא הנשק ייפול לידיהם של גורמי ג'יהאד קיצונים – דבר שעורר ביקורת מצד חלק מהמחוקקים בקונגרס האמריקני שקראו להאיץ את הסיוע. לפי הגורמים האמריקניים, ארצות הברית הגבירה את הסיוע למורדים – זה שאינו כולל אמצעי לחימה, לאחר שמסרה לידי האופוזיציה מאות אלפי חבילות מזון והסיקה כי ניתן לברור בין יחידות המורדים השונות.

חאלד סאלח, דובר הקואליציה של ארגוני האופוזיציה הסורית, אמר לאחרונה כי כוחות המורדים "מקבלים תמיכה מעטה כל כך, שכל סוג של סיוע יהיה הקלה עבורם". לדבריו, "אם משווים את מה שאנו מקבלים לסיוע שאסד מקבל מאיראן ומרוסיה, קרב ארוך לפנינו".

עוד על סוריה:
פוטין לאמריקנים: "תקיפה בסוריה תגביר האלימות והטרור"
נתניהו: "המסר שיתקבל בסוריה ייקלט היטב באיראן"
האו"ם: גם המורדים מבצעים פשעי מלחמה בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully