וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מחווה? 5,000 פלסטינים יורשו לעבוד בארץ

4.9.2013 / 0:01

ביום ראשון תדון הממשלה באישור הצעה שתאפשר בין היתר ל-3,200 פועלים פלסטינים לעבוד בתחום הבנייה בשטח ישראל. פגישה נוספת בין צוותי המו"מ התקיימה היום בחשאי בירושלים

התהליך המדיני נמשך, ואיתו גם המחוות לרשות הפלסטינית: אתמול (שלישי) נערכה בירושלים פגישת משא ומתן נוספת בין ישראל לפלסטינים, השישית במספר מאז חודשו השיחות. כמו בפגישות קודמות, גם הפעם נכחו בפגישה שרת המשפטים ציפי לבני ועו"ד יצחק מולכו מן הצד הישראלי, ונציגי הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת ומוחמד שתיה מן הצד הפלסטיני. הפגישה נערכה בירושלים תחת איפול תקשורתי מוחלט, ולא ברור אם השתתפו בה גם נציגי ארצות הברית לשיחות, מרטין אינדיק ופרנק לוונסטיין.

בשעה שהמשא ומתן מתנהל בחשאיות, ישראל ממשיכה לקדם באופן גלוי מחוות לטובת הרשות הפלסטינית. ביום ראשון הקרוב צפויה הממשלה לדון בהצעה להתיר ל-5,000 פועלים פלסטינים נוספים לקבל היתרי עבודה בישראל. כ-3,200 מבין הפועלים יופנו לעבודה בענף הבניין והיתר לענפים אחרים, בהתאם להחלטת משרדי הביטחון, האוצר והכלכלה. הפעם האחרונה שישראל הגדילה את מספר היתרי העבודה לפלסטינים הייתה לפני יותר משנה, ביולי 2012.

"תורם לשקט בגדה המערבית"

גורם מדיני ישראלי אמר לוואלה! חדשות כי הגדלת היתרי העבודה משרתת שיקולים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים כאחד. "מבחינה כלכלית, שני הצדדים מרוויחים מהצעד הזה. זה תורם לשקט בגדה המערבית ולבניית אמון בין ישראל לפלסטינים". הגורם הוסיף כי הממשלה צפויה לאשר את ההצעה, וכי האופן והמועד שבהם תיושם ההחלטה יהיו נתונים לשיקולה של מערכת הביטחון.

פועלים פלסטינים באתר בנייה ברמת שלמה. רויטרס
עוד 3,200 פועלים יורשו להיכנס לעבוד בארץ. פועלים פלסטינים בעבודה בישראל/רויטרס

הידיעה על הגדלת מספר האישורים באה יום אחרי שהצד הפלסטיני הודיע כי ישראל נתנה אישור להמשך שחרור האסירים הפלסטינים. שלשום אמר ראש ממשלת הרשות הפלסטינית ראמי חמדאללה, כי לקראת סוף החודש תשחרר ישראל קבוצה נוספת של אסירים ותיקים, במסגרת התחייבותה לשחרר 104 אסירים במהלך תשעת חודשי המשא ומתן. 26 אסירים כבר שוחררו בחודש שעבר, והיתר צפויים להשתחרר בשלוש 'פעימות' בחודשים הקרובים. בישראל סירבו להגיב לדבריו של חמדאללה, או למסור פרטים נוספים על המועד שבו תבוצע הפעימה השנייה של שחרור האסירים.

לקריאה נוספת:
”שחרור נוסף של אסירים פלסטינים - עוד החודש”
ידלין: ”להכין תכנית ב’ למקרה שהמשא ומתן ייכשל”
”ניוזוויק” על לבני: ”היחידה שיכולה להביא הסכם”

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:46)

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully