וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחרור נוסף של אסירים פלסטינים - עוד החודש"

1.9.2013 / 20:06

ראש הממשלה הפלסטיני העריך כי הפעימה השנייה של שחרור האסירים, כחלק מהמחווה הישראלית לחידוש המו"מ, תצא לפועל עד סוף ספטמבר. בישראל לא התקבל אישור רשמי למהלך

חגיגות שחרור אסירים ברשות הפלסטינית, אוגוסט 2013/צילום: מור שאולי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בחגיגות שחרור האסירים ברשות הפלסטינית לפני כשלושה שבועות)

שלושה שבועות אחרי סיום ביצוע הפעימה הראשונה של שחרור האסירים הפלסטינים הוותיקים, אמר היום (ראשון) ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה כי הוא מעריך שקבוצה שנייה של אסירים תשוחרר לקראת סוף החודש הנוכחי. מירושלים לא התקבל למהלך אישור רשמי.

כחלק מהמאמצים לחידוש המו"מ עם הרשות הפלסטינית, אישרה הממשלה בחודש יולי לשחרר 104 אסירים ביטחוניים פלסטינים, הכלואים בישראל תקופה ארוכה - בארבע פעימות שונות. אחרי אישור המהלך בבג"ץ, שוחררו 26 מהם באמצע החודש שעבר, בהם אסירים מבוגרים, חולים או כאלה שעמדו להשתחרר בקרוב בכל מקרה. לא ברור כמה אסירים ישוחררו בפעימה הבאה, אולם גורמים מדיניים העריכו כי את האסירים ה"כבדים" ביותר תשחרר ישראל רק בשתי הפעימות האחרונות, מתוך ארבע בסך הכל.

26 האסירים הפלסטינים שכבר שוחררו מבתי הכלא הועברו לתחומי הגדה המערבית ורצועת עזה והתקבלו בחום, בתשואות ובחגיגות המוניות. את פני המשוחררים קיבל יו"ר הרשות אבו מאזן בעצרת ברמאללה, בה השתתפו אלפי אנשים. "אתם רק ההתחלה", הצהיר אז אבו מאזן בפני הקהל, כשהאסירים עומדים לצידו על המרפסת. "בעזרת אללה כל האסירים ישובו אלינו בקרוב. אנו אומרים לכל האסירים בבתי הכלא: לא נשקוט עד שתהיו כולכם איתנו".

עם זאת, ובצל החגיגות - בצד הפלסטיני נשמעו לא מעט קולות שהביעו אכזבה גלויה מהרכב הרשימה. "לא לזה קיווה אבו מאזן", אמר לוואלה! חדשות בכיר בפתח. "זה לא נראה כמו מחווה לאבו מאזן אלא לאיסמעיל הנייה. ציפינו לשחרור של חלק מה'סמלים', האסירים המוכרים, מאחר שאבו מאזן צריך להראות כעת הישג לציבור הפלסטיני - בעיקר לנוכח ההצהרות של ממשלת ישראל על הרחבת הבנייה בהתנחלויות", אמר.

לקריאה נוספת:
הרחק מעיני הציבור: המו”מ המדיני התחדש במיקום חשאי
אבו מאזן לאסירים ששוחררו לגדה: ”זו רק ההתחלה”
עשרות הפגינו בתל אביב: ”שחרור אסירים - סכנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully