וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אוגנדה תקלוט מישראל את המסתננים

לפי ההסכם עליו הודיע שר הפנים סער, המדינה האפריקנית צפויה לקבל לשטחה מבקשי מקלט שהגיעו ארצה מאריתריאה וסודן כבר אחרי החגים. וינשטיין אמר כי אין מניעה משפטית למהלך

תכנית אוגנדה 2: הערב (חמישי) הותר לפרסום כי אוגנדה היא המדינה האפריקנית אליה יגורשו מבקשי המקלט שהסתננו לישראל בשנים האחרונות מאריתריאה ומסודן. אתמול חשף שר הפנים גדעון סער כי הושג הסכם עם מדינה שמוכנה לקלוט את המסתננים, ולפני מספר ימים היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אף אישר אותו.

על פי ההסכם, אוגנדה תקלוט מבקשי מקלט מאריתריאה ותשמש מדינת מעבר למבקשי המקלט מסודן שאינם יכולים לחזור לארצם ישירות מישראל בשל היעדר יחסים דיפלומטיים בין המדינות. עוד הודיע סער בדיון ועדת הפנים אתמול כי אחרי החגים יחל גירוש מבקשי המקלט – שיתבסס על רשימה שתפרסם רשות ההגירה. אותה אוכלוסייה אמורה, תידרש לעזוב את ישראל עד למועד שייקבע ולאחר פרק זמן יבוטלו אשרות השהייה של אותם אנשים. כמו כן הודיע סער כי עם פתיחת המבצע תחל רשות האוכלוסין וההגירה באכיפת איסור עבודה והעסקה של מבקשי המקלט ומעסיקיהם.

"אוגנדה עומדת בסטנדרטים"

אוגנדה היא אחת מתוך ארבע מדינות עמן ניהל נציגו של ראש הממשלה חגי הדס משא ומתן לקליטת מבקשי המקלט השוהים בישראל. לפי ההחלטה, ההערכה היא שככל הנראה רק עמה הבשיל המשא ומתן לכדי הסכם שימומש כאמור אחרי החגים. במשרד המשפטים ביקשו היום להבהיר כי אישור ההסכם על ידי וינשטיין לא היה כלאחר יד.

"היועץ המשפטי לממשלה בחן את מתווה ההסכמות שאליו הגיע השליח הישראלי חגי הדס עם המדינה השלישית, ולבקשתו קיבל הבהרות נוספות ממנו וממשרד החוץ", נמסר. "וינשטיין השתכנע כי אין מניעה משפטית שהממשלה תפעל בהתאם למתווה שהושג, זאת לאחר שווידא, בין היתר, כי המדינה השלישית היא צד לאמנת הפליטים, קיימת בה מערכת מקלט המספקת הגנה לאוכלוסיות הרלוונטיות והיא עומדת בסטנדרטים של נציבות האו"ם לפליטים". עוד הבהירו במשרד המשפטים כי נכון לעכשיו ישראל אינה מרחיקה את נתיני סודן ואריתריאה, וכי חזרתם לארצותיהם נעשית מרצון בלבד.

מאמצי חילוץ על צלע הר בו אירעה מפולת בוץ, מחוז בודודה שבמזרח אוגנדה, יוני 2012. רויטרס
ארץ עשירה במשאבים אבל ענייה מאד. אוגנדה/רויטרס

בארגוני זכויות אדם שונים הפועלים למען מבקשי המקלט הטילו ספק באשר למימוש ההסכם. "מזה שנים שמשרד הפנים מדבר על הסכם עם מדינה שלישית, שתקנה מישראל מבקשי מקלט תמורת נשק וכסף - וגם שמה של אוגנדה הוזכר. אלא שהתברר שאוגנדה אינה מדינה בטוחה, ואין כל דרך לשמור על שלומם של מי שיגורשו אליה. רק בחודש מרץ האחרון גירשה ישראל מבקש מקלט אריתריאי לאוגנדה, וזו מיהרה להתנער מכל סיכום עמה ולגרש אותו מיד עם הגיעו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עוד הוסיפו בארגונים כי הדיבורים הנוכחיים על סיכום עם אוגנדה נותרו עמומים כשהיו. "משרד הפנים אינו מבהיר מתי בדיוק ייצא ההסכם לפועל, כמה אנשים ייקלטו במדינה, מהו המעמד שיקבלו ומהן הערובות להבטחה שלא יגורשו למדינות מוצאם. מטרתה של ההודעה על הסכם ערטילאי עם אוגנדה היא לעורר מחדש את הדיון בגירוש למדינה שלישית כדי לנסות ולהשפיע באמצעות התקשורת על שופטי בג"ץ, שלא להכריע בעתירה לביטול החוק למניעת הסתננות. כמו כן נועדה להפעיל לחץ על מבקשי המקלט בישראל, על מנת שיבקשו לעזוב מיד את ישראל בכל דרך שתימצא להם, אף תוך סיכון חייהם ושלומם".

מה יחכה למסתננים באוגנדה?

אוגנדה, שבה חיים כ-35 מיליון תושבים, נמצאת בחלקה המזרחי של מרכז אפריקה, והיא גובלת בין היתר בקניה, בטנזניה ובדרום סודן. אוגנדה קיבלה את העצמאות בשנת 1962 מחבר העמים הבריטי, והיא מוגדרת כרפובליקה שבראשה עומד הנשיא יוורי מוסבני - הנמצא בשלטון מאז 1986. למרות פלישות של קבוצות מורדים שנתמכו בידי סודן וקונגו, הצליח מוסבני בדרך כלל להשליט סדר במדינה ולשקם בסיוע המערב את הכלכלה המתפוררת שאפיינה את ימיו של הדיקטטור אידי אמין. אף שהיא עשירה במשאבים טבעיים - חוסר יציבות פוליטית וכלכלה מקרטעת הותירו את אוגנדה כאחת מהמדינות העניות ביותר בעולם ובעלת רמת פיתוח נמוכה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully