וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: נחתם הסכם עם מדינה לקליטת מסתננים

בדיון בוועדת הפנים חשף שר הפנים כי וינשטיין חתם על הסכם שהושג עם מדינה שלישית, ממזרל אפריקה, לפיו בתמורה להעברת אריתריאים וסודאנים, ישראל תספק ידע חקלאי וכסף

(צפו: היועץ המשפטי לממשלה מסייר בדרום תל אביב)

ישראל חתמה על הסכם עם מדינה שלישית שתקלוט מסתננים וכן מבקשי מקלט מסודאן ואריתריאה השוהים בישראל - כך חשף הבוקר (רביעי) שר הפנים, גדעון סער, בדיון בוועדת הפנים של הכנסת. לדברי סער, לפני כמה ימים אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את ההסכם עם המדינה ממזרח אפריקה, שתקלוט את המסתננים ומבקשי המקלט מאריתריאה ותשמש מדינת מעבר למסתננים ומבקשי מקלט מסודאן. כעת צפוי משרד הפנים להפעיל תכנית-רב שלבית להוצאת המסתננים מישראל, שתחל כנראה לאחר החגים.

סער בתגובה למכתב המזוייף: "פגיעה שקשה לתאר".
שר הפנים, גדעון סער

בחודשים האחרונים ניהל חגי הדס, שמונה כשליח מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו, משא ומתן עם כמה ראשי מדינות באפריקה ולאור הצלחת השיחות עם המדינה שבמזרח אפריקה, הוסכם כי בתמורה להעברת הנתינים הזרים, ישראל תספק לה ידע, סיוע וציוד בתחום החקלאות וכן תעביר לה כספים. "בחודשים האחרונים שליח ישראלי היה במגעים עם כמה מדינות, ולפני שבועות ספורים הושג הסכם עם מדינה אחת, שאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה", הסביר סער בדיון. "אנחנו מקווים לפעול בשבועות ובחודשים הקרובים באופן שיהווה נתיב נוסף ליציאה של מסתננים מהארץ, ובמקביל ננסה להגיע להסדר עם מדינות נוספות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין סייר בדרום תל אביב. דרור עינב
וינשטיין בסיור בדרום תל אביב/דרור עינב

כיום שוהים בישראל כ-50 אלף עד 60 אלף נתינים זרים, מתוכם כ-40 אלף מאריתריאה ו-15 אלף מסודאן. רוב המסתננים חיים מחוץ למתקני המשמורת, המכילים כ-2,000 בני אדם. ברשות האוכלוסין וההגירה פועלים לעידוד עזיבה מרצון של הנתינים הזרים. על פי נתוני הרשות, בשנה האחרונה עזבו את ישראל בין 2,000 ל-3,000 נתינים זרים.

במסגרת התכנית הרב-שלבית עליה הודיע השר סער, בכל אחד מהשלבים תוגדר אוכלוסיית מסתננים שיהיה עליה לעזוב את המדינה תוך פרק זמן מוגדר, אשר לאחר תבוטל אשרת השהייה של אותם נתינים זרים. שר הפנים ציין כי התכנית הוצגה לראש הממשלה נתניהו, וכי בשלב הראשון "נתרכז בהגברת המודעות וההסברה בקהילת המסתננים. נסייע להסדיר את כל נושא היציאה שלהם, כולל דמי התארגנות, דאגה לרכוש ותשלום בגין הנסיעה". לדברי סער, השלב השני ייצא לפועל אחרי החגים ובמהלכו תוגדר האוכלוסייה הראשונה שיהיה עליה לצאת למדינה השלישית תוך פרק זמן שיוגדר מראש. לאחר מכן ייאכף האיסור על מבקשי המקלט לעבוד וכן האיסור על מעסיקים להעביד אותם.

תגובת משרד המשפטים

במשרד המשפטים אישרו היום את הדברים ואמרו: "לאחר שבחן את מתווה ההסכמות אליו הגיע השליח הישראלי אל מול המדינה השלישית, ואף קיבל הבהרות מטעמו ומטעם משרד החוץ – היועץ המשפטי לממשלה השתכנע כי אין מניעה משפטית כי הממשלה תפעל בהתאם למתווה שהושג, שנועד לקדם את מדיניות הממשלה לטיפול בתופעת המסתננים. בבחינת מתווה ההסכמות, מילא היועץ המשפטי לממשלה את תפקידו כיועץ לדרג המדיני הנבחר באשר לאופני ביצוע מדיניותו, תוך הקפדה על מחויבויותיה המשפטיות, הערכיות והבינלאומיות של מדינת ישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully