וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין סייר ב”רחוב הגניבות” בדרום תל אביב

5.8.2013 / 19:15

היועץ המשפטי לממשלה נענה לבקשת התושבים וסייר בנווה שאנן כשהוא מלווה בשוטרי מג”ב לבחון מקרוב את תופעת הנתינים הזרים. התושבים רתחו: ”המדינה נכבשה ולא עושה דבר"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

בעקבות פנייה מצד תושבי המקום, ביקר הערב (שני) היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרום תל אביב כדי לבחון מקרוב את תלונות התושבים נגד האזרחים הזרים והמסתננים. אל וינשטיין הצטרפו גם המשנה ליועמ"ש, עורך הדין רז נזרי, והממונה על ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד ישראל בחו"ל, ד"ר רועי שיינדורף. כשהם מלווים בשוטרי משמר הגבול ופעילי שכונות, נפגשו השלושה עם נציגי התושבים והקשיבו לטענותיהם. במהלך הביקור, נשמעו קריאות נזעמות לכיוונם בגין הטיפול הלקוי, לטענת התושבים, של הממשלה בסוגיית המחלוקת.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין סייר בדרום תל אביב. דרור עינב
"טוב מראה עיניים". וינשטיין בדרום תל אביב, הערב/דרור עינב

"מדיניות הממשלה היא להילחם בתופעה הזאת", אמר וינשטיין לעשרות התושבים והמסתננים שנאספו מסביבו. "התופעה הזאת היא קשה בעיקר במדינה שלנו, שקטנה מלהכיל כמות כזו של מסתננים. עשינו מספר צעדים - בניית הגדר, חוקים שסייענו בחקיקתם. הבעיה עדיין קיימת. אין ספק שהם (המסתננים – מ.ש.) מעוררים קושי שאין להקל בו ראש לתושבים באזור. אנחנו פועלים בצורה מידתית וזהירה ועושים כמיטב יכולתנו לטפל בבעיה הקשה והמורכבת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אנחנו לא גזענים"

במוצאי השבת הפגינו תושבי השכונות מול ביתו של וינשטיין. התושבים, ובראשם יו"ר ועד הפעולה של דרום תל אביב וחבר מועצת העיר שלמה מסלאווי, דרשו מהיועמ"ש להגיע לבקר במקום. וינשטיין, שיצא אל המפגינים, הבטיח להגיע – והיום כאמור קיים את הבטחתו. "מדובר בבעיה לאומית", אמר היום לווינשטיין אחד התושבים במהלך הסיור. "המדינה נכבשה. יש כאן בעיה של אכיפת החוק". עובד חוגי, פעיל שכונות ותיק, הוסיף: "מתייחסים אלינו כאל גזענים, אבל אנחנו לא גזענים. ב-2002 היו כאן הרבה עובדים זרים ולא הקמנו ועד פעולה נגדם כי החוק פעל נגדם. המסתננים היום הם מחוץ לחוק והמשטרה חסרת אונים מולם".

במהלך הסיור בנווה שאנן, ניגשה אל וינשטיין קשישה שסיפרה כי היא מתגוררת באזור 46 שנים. "רציתם מדינה דו-לאומית, אבל עכשיו זו בכייה לדורות", הטיחה ביועמ"ש. "אני לא יוצאת בלילות. לא מאחלת לשופטי בג"ץ ולבני משפחותיהם מה שאנחנו עוברים פה. אם הייתי סודנית, גם אני הייתי רוצה לבוא לכאן. הם פלשו פה לבתים ולעסקים ולא נשמעה אפילו ירייה אחת באוויר". הקשישה, שמתגוררת ברחוב יסוד המעלה הוסיפה: "הרחוב הזה נקרא 'רחוב הגניבות' וכל זה לנגד עיני המשטרה שלא עושה דבר". וינשטיין הקשיב לה בסבלנות, הנהן ולא הגיב לדבריה.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין סייר בדרום תל אביב. דרור עינב
"זוהי תחילתה של הדרך". וינשטיין/דרור עינב

לפני כשבועיים הורה וינשטיין לשחרר ממעצר שני אזרחי סודן, בהם באביקר עומר איברהים, שחקן המשתתף בימים אלו בהצגה המציגה את היחס למבקשי המקלט בישראל. איברהים נעצר בחשד לגניבת טלפון נייד, אך כשהציג קבלה שבמקרה שמר, נטען כי גנב אופניים שעמדו סמוך למספרה שבה הוא עובד בתל אביב. "אני לא מתחרט ששחררנו אותו", אמר היום וינשטיין לתושבים. "עמדתי נכונה ושקולה. כל מקרה ייבחן לגופו. אנשים באים אלי לדבר אתי על הנושא ואומרים לי 'קל לשבת בירושלים ולהשקיף ממבט-על'. באתי לסייר ולהתרשם ולא לשאת נאומים חוצבי להבות".

בתום הביקור אמר וינשטיין כי הוא שמח על שנענה לבקשת התושבים והגיע לאזור. "טוב מראה עיניים", סיכם. "לא הופתעתי ממה שראיתי כאן. עם זאת, חשבתי שנושא רישיונות העסק נפתר על ידי אבל מסתבר שבשטח זה לא בדיוק כמו שזה נראה. אנחנו נידרש לנושא ובימים הקרובים ניכנס ישיבה עם כל היועצים המשפטיים וראשי העיריות". לדבריו, "זוהי תחילתה של הדרך. המצב הוא מורכב כי אנחנו מדברים על אנשים חיים שהגיעו לכאן לאחר שעברו תלאות. עם זאת, הצלחנו למנוע את ההסתננות". הוא התייחס גם לנוהל החדש המאפשר לכלוא ללא משפט חשודים פליליים מקרב המסתננים ואמר כי "זוהי דרך יעילה. הורדנו את הרף שבו ניתן לעשות זאת. לא היו לי היסוסים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully