וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח אמריקני יבוא לצפון קוריאה לשחרר אזרח כלוא

28.8.2013 / 3:06

קנת ביי הורשע בניסיון להמריד נגד הממשל ונידון ל-15 שנים של עבודות פרך. ארה"ב דורשת להעניק לו חנינה. הביקור במדינה המבודדת יהיה הראשון זה שנתיים של גורם רשמי מארה"ב

ארצות הברית תשלח נציג מיוחד מטעמה לקוריאה הצפונית, על מנת לקדם את שחרור של קנת ביי, מיסיונר אמריקני שנידון ל-15 שנים של עבודות פרך במדינה המבודדת – כך הודיע הלילה (רביעי) משרד החוץ של ארצות הברית. מדובר בביקור ראשון של גורם רשמי בממשל האמריקני זה למעלה משנתיים, והדבר עשוי להביא לשיפור מסוים במתיחות בין שתי המדינות, על רקע פיתוח תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית.

טרי צ'אנג עם תמונת אחיה קנת ביי האמריקני שנידיון ל-15 שנות עבודות פרך בצ.קוריאה. אוגוסט 2013. רויטרס
טרי צ'אנג עם תמונת אחיה הכלוא, קנת ביי/רויטרס

בהודעת משרד החוץ נמסר כי רוברט קינג, השליח המיוחד לנושאי זכויות אדם בקוריאה הצפונית, יבוא מחרתיים לבירה פיונגיאנג לבקשת הממשל, "למשימה הומניטרית שמטרתה להבטיח את שחרורו של קנת ביי". קינג יבקש מהממשל בקוריאה הצפונית "למחול לביי ולהעניק לו לאלתר חנינה מיוחדת מטעמים הומניטריים על מנת שיוכל לשוב לביתו, להתאחד עם משפחתו ולקבל את הטיפול הרפואי שהוא זקוק לו", נמסר עוד.

ביי נעצר בנובמבר 2012 בשעה שהדריך קבוצת תיירים בצפון המדינה. בחודש אפריל האחרון נגזר העונש האכזרי על ביי בן ה-45, לאחר שבית המשפט העליון בקוריאה הצפונית הרשיע אותו בחתרנות נגד המדינה. בהחלטת השופטים נכתב כי ביי ניצל את עסקי התיירות שלו כדי לשכנע אנשים למרוד נגד הממשלה ולנסות להפילה.

החודש אמרה אחותו של ביי, טרי צ'אנג, לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אחיה נשלח לבית סוהר המיועד לזרים, וכי הוא מועסק שם בחרישה ובזריעת שדות. לדבריה, אחיה נשלח לבית חולים ממשלתי לאחר שהחל לסבול משורה של בעיות בריאותיות, ובהן בעיות בלב, סוכרת וכאבים בגבו וברגלו.

עוד על קוריאה הצפונית:
הדיקטטור קים מביט לעתיד עם ה"סמארטפון" החדש
צחקה על השליט קים - ונשלחה לעבודות פרך
ספינה של קוריאה הצפונית נעצרה עם "ציוד לטילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully