וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיקטטור קים מביט לעתיד עם ה"סמארטפון" החדש

שליט קוריאה הצפונית קפץ לקו ההרכבה של הטלפון החכם ושיבח את הפועלים הנמרצים. אך מתברר שמדובר בזיוף של מכשיר סיני, שהוברח למדינה שבה הגישה לאינטרנט חסומה ממילא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, ביקר במפעל בפיוניאינג, המייצר לכאורה את הטלפון הנייד החדש והמשוכלל "ארי-ראנג". בתמונות ששידרה הטלוויזיה הממלכתית של הדיקטטורה המבודדת, נראה המנהיג הצעיר מביט באריזות הסמארטפונים, כשלצדו קצינים הרושמים בפנקסיהם את דבריו.

סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה הצפונית דיווחה כי "המנהיג העליון הביע הערכה גבוהה ליצירתיות המקורית, ולהתלהבות הפטריוטיות, שבה עובדי המפעל ופקידיו הניחו תשתית לייצור ההמוני של הטלפונים הניידים". קים אחז בידו את אחת האריזות, ואמר: "נחמד מאוד לראות שהטלפונים מיוצרים בהצלחה באמצעות טכנולוגיה מקומית".

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און מביט בטלפונים סלולריים במפעל בבירה פיונגיאנג. 2013. רויטרס
קים מביט באחד העובדים, שבוחן את הטלפונים החדשים/רויטרס

ואולם, בלוגרים המתמחים בטכנולוגיה ובטלפונים סלולריים, כתבו כי ה"סמארטפון החדש" מיוצר למעשה בסין, וככל הנראה מועבר באופן חשאי למדינה השכנה. ההסבר הרווח הוא שהשלטונות בקוריאה הצפונית מנסים להילחם בתופעת הברחות הטלפונים החכמים אל תוך המדינה, שמאפשרים לתושבים להתחבר לאינטרנט באופן לא חוקי, ומבקשים לשווק להם מכשירים זולים - ותחת פיקוח. לפי כמה אתרים, התמונות ב"מפעל" צולמו בכלל בחודש מאי והופצו רק כעת.

לפי הבלוג North Korea Tech, הפועלים המופיעים בתמונות אמנם בוחנים את המוצר המוגמר, אך למעשה לא מייצרים אותו בעצמם. כל זאת לא הפריע לקים להגדיר את המכשירים כ"גאווה לאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און מביט בטלפונים סלולריים במפעל בבירה פיונגיאנג. 2013. רויטרס
קים מביט בעצמו באריזת הטלפון/רויטרס

בתוך כך, האתר Daily NK מציין כי זו הפעם הראשונה שקים ג'ונג-און מעניק אישור פומבי לשימוש בטלפונים סלולריים בקוריאה הצפונית. יותר ויותר אזרחים נעזרים ברשת הסלולרית בשנים האחרונות, למרות שספקיות הטלפוניה אוסרות על שיחות לחו"ל, ומגבילות את השיחות הפנימיות.

במדינה אין גישה לאינטרנט, אך לפי כמה דיווחים ההנהגה הצבאית וצמרת מפלגת השלטון מחוברות לרשת אינטרנט העולמית. גם אנשי עסקים בכירים המבקרים במדינה זוכים לעתים לגישה לרשת, כמו גם סטודנטים זרים.

בתחילת השנה נראה קים אוחז לראשונה במכשיר טלפון נייד פרטי. שירותי הביון של קוריאה הדרומית עסקו זמן מה בניסיון לפצח את זהות יצרנית הטלפון, ולבסוף פסקו כי מדובר במכשיר מתוצרת החברה הטאיוואנית HTC.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הטלפון הפרטי של קים. הסעיר את שירותי הביון בסיאול/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully