וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון הנוצץ של קים משגע את קוריאה הדרומית

התקשורת בסיאול ושירותי המודיעין שלה עסקו השבוע בניסיון לפענח את זהותה של יצרנית הטלפון החדש של שליט השכנה מצפון - שמרבית תושביה בכלל מנותקים מרשת האינטרנט

כיצד הגיע טלפון נייד משוכלל לידיו של שליט קוריאה הצפונית, מדינה ענייה ומבודדת מהעולם, שתושביה מנותקים מרשת האינטרנט העולמית ואינם מורשים לחייג למדינות אחרות? תצלום חדש שהפיצה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה הקומוניסטית מעורר בימים האחרונים חרושת שמועות סביב יצרנית המכשיר השחור והנוצץ שנראה לצדו של קים ג'ונג-און. ה"סמארטפון" נראה מונח על שולחנו של השליט הצעיר, בדיון ביטחוני שככל הנראה עסק באיומים הגוברים שמשמיעה פיונגיאנג לגבי כוונתה לבצע ניסוי גרעיני שלישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
קים והסמארטפון המסתורי. רק שירותי המודיעין של הדרום פיענחו את התעלומה/מערכת וואלה, צילום מסך

בתמונה, נראה קים מעשן עם פקידים בכירים ורכון מעל ערימה כבדה של מסמכים, ולידו מונח מכשיר הטלפון. בתקשורת בקוריאה הדרומית השכנה עסקו בהרחבה בניסיונות לפענח את משמעות התצלום. לפי כמה מההערכות הראשוניות, מדובר בטלפון מתוצרת הענקית המקומית סמסונג. ואולם, טענה זו הוכחשה בתוקף על ידי דובר החברה. כמה מומחים שיערו בשל כך כי מדובר בדגם "אייפון", של החברה האמריקנית אפל, עד שדווח כי שירותי המודיעין בסיאול פסקו, בוודאות גבוהה, כי הטלפון הוא דווקא מתוצרת חברה הטייוואנית HTC.

יומון בקוריאה הדרומית, "צ'וסאן אילבו", העריך כי קים אכן יעדיף להימנע משימוש באייפון המיוצר בארה"ב, כמו גם מרכישת מכשיר נייד המיוצר בקוריאה הדרומית, עמה ארצו נמצאת רשמית במצב מלחמה, "משום שהדבר יעיד שהדרום מתקדם יותר מהצפון מבחינה טכנולוגית". לפי מומחים בקוריאה הדרומית, רשת הסלולר בקוריאה הצפונית הוקמה ב-2008 בסיוע חברה מצרית, וכיום רשומים בה כמיליון מנויים, שאינם יכולים לבצע שיחות מחוץ למדינה. פקידים בכירים מצוידים במכשירי טלפון חכמים, המסוגלים להתחבר גם לרשת האינטרנט אולם מרבית תושבי המדינה מנותקים מרשת האינטרנט העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully