וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה נערכת לניסוי גרעיני; "יענה בחריפות"

רויטרס ויוסי מלמן

4.2.2013 / 20:32

נשיא מועצת הביטחון של האו"ם הבהיר כי המשטר המבודד בפיונגיאנג יישא בהשלכות חריפות אם יבצע ניסוי גרעיני שלישי. צילומי לווין מראים: המשטר מצפצף ונערך לקיים הניסוי

מועצת הביטחון של האו"ם תנקוט צעדים חריפים נגד צפון קוריאה אם המשטר בפיונגיאנג יבצע ניסוי גרעיני נוסף - כך אמר היום (שני) שגריר דרום קוריאה באו"ם, קים סוק, המכהן החודש כנשיא מועצת הביטחון. לדבריו, אין כל ספק כי שורה של צעדים קשים נגד המשטר בצפון קוריאה תאושר, אם הניסוי ייצא לפועל כמתוכנן. "יש פעילות רבה באתר הניסוי, וכולם נערכים לכך", הוסיף.

צילומי לווין מלפני כשבוע מאששים את הודעות צפון קוריאה כי בכוונתה לבצע ניסוי גרעיני שלישי במספר. את הצילומים מציג האתר של המכון למדע ולביטחון בינלאומי מוושינגטון, שבראשו עומד ד"ר דיוויד אלברייט. עם זאת מעריכים מומחי המכון כי בניגוד להודעת צפון קוריאה הניסוי לא יתקיים בתקופה הקרובה. בצילומים נראים שתי מנהרות - האחת חדשה והשנייה ישנה, שבה ביצעה צפון קוריאה ניסוי ב-2009, שככל הידוע במערב לא הצליח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצילומים מאששים את אמירות המשטר הצפון קוריאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני פחות משבועיים איימה צפון קוריאה בכך שתערוך ניסוי גרעיני ותשגר טילים ארוכי טווח, ואף טענה כי הדבר מכוון נגד ארצות הברית. ועדת ההגנה הלאומית של המדינה הודיעה כי "אנו לא מסתירים את העובדה שהלוויינים והטילים ארוכי הטווח שנשגר והניסוי הגרעיני שנערוך בקרוב מכוונים נגד ארצות הברית", וכך צוטטה בסוכנות הידיעות של המדינה המבודדת. ההודעה הגיעה יום לאחר שהתקבלה החלטה במועצת הביטחון של האו"ם לגינוי והטלת עיצומים על המדינה הקומוניסטית מפני ששיגרה טיל שמגיע למרחק 10,000 קילומטרים חודש קודם לכן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החלטת מועצת הביטחון, שמאחוריה עומדת ארצות הברית, הביאה את המדיניות העוינת כלפי צפון קוריאה לשלב המסוכן ביותר שלה", צוטטה ועדת ההגנה הצפון קוריאנית בידיעה. שליח ארצות הברית למגעים עם צפון קוריאה, גלן דייויס, הגיב על הידיעה מסיאול, בירת השכנה מדרום. "אם צפון קוריאה תערוך ניסויים או לא – זה תלוי בצפון קוריאה", אמר השליח. "אנו מקווים שהם לא יעשו זאת, אנו קוראים להם שלא לעשות זאת. זה לא הזמן להגביר את המתחים באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully