וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת: נערוך ניסוי גרעיני המכוון לארה"ב

24.1.2013 / 6:08

ועדת ההגנה הלאומית של המדינה הקומוניסטית נימקה את האיום באומרה כי ”המדיניות העוינת כלפי צפון קוריאה לשלב המסוכן ביותר שלה”. ארה”ב: ”מקווים שלא יעשו זאת”

צפון קוריאה מתכננת לערוך ניסוי גרעיני וכן לשגר טילים ארוכי טווח, כך דווח הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות של המדינה. ועדת ההגנה הלאומית הודיעה כי "אנו לא מסתירים את העובדה שהלוויינים והטילים ארוכי טווח שנשגר והניסוי הגרעיני שנערוך בקרוב מכוונים נגד ארצות הברית". ההודעה הגיעה יום לאחר שהתקבלה החלטה במועצת הביטחון של האו"ם לגינוי והטלת עיצומים על המדינה הקומוניסטית מפני ששיגרה טיל שמגיע למרחק 10,000 קילומטרים בחודש שעבר.

"החלטת מועצת הביטחון, שמאחוריה עומדת ארצות הברית, הביאה את המדיניות העוינת כלפי צפון קוריאה לשלב המסוכן ביותר שלה", צוטטה ועדת ההגנה הצפון קוריאנית בידיעה. שליח ארצות הברית למגעים עם צפון קוריאה, גלן דייויס, הגיב על הידיעה מסיאול, בירת השכנה מדרום. "אם צפון קוריאה תערוך ניסויים או לא – זה תלוי בצפון קוריאה", אמר השליח. "אנו מקווים שהם לא יעשו זאת, אנו קוראים להם שלא לעשות זאת. זה לא הזמן להגביר את המתחים באזור".

משטר העיצומים הבינלאומי על צפון קוריאה אוסר עליה לערוך ניסויים בטילים בליסטיים או לעשות ניסויים הקשורים לנשק גרעיני, ובפיונגיאנג אמרו כי הטיל ינסה להציב לוויין בחלל. דרום קוריאה הזהירה בחודש שעבר בעקבות שיגור הטיל ארוך הטווח, כי שכנתה מצפון מסוגלת לשלוח טילים שיגיעו עד ארצות הברית. "כתוצאה מניתוח החומר של Unha-3 (הטיל הצפון קוריאני) נראה שצפון קוריאה השיגה טווח של יותר מ-10,000 ק"מ במקרה שראש הנפץ שוקל 500-600 קילוגרמים", כך אמר גורם במשרד ההגנה של דרום קוריאה לאחר שחלקים של הטיל נחתו בשטחה הימי של המדינה הדרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully