וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: 15 שנות עבודות פרך לאזרח ארה"ב

2.5.2013 / 5:53

על פי הדיווח, עונש המאסר נגזר על קנת' ביי, מדריך טיולים ממוצא קוריאני שסייר במדינה עם ארבעה תיירים נוספים ומוחזק מאז נובמבר במעצר, בגין "פשעים נגד המדינה"

בית המשפט העליון בצפון קוריאה גזר הלילה (חמישי) 15 שנות עבודות פרך על אזרח אמריקאי בגין "פשעים נגד המדינה", כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. על פי הדיווח, משפטו של קנת' ביי, מדריך טיולים אמריקאי ממוצא קוריאני, נערך שלשום. ביי הגיע בחודש נובמבר האחרון לסיור בן חמישה ימים בעיר רג'ין שבצפון המדינה יחד עם ארבעה תיירים נוספים, ומאז אותו סיור, הוא מוחזק במעצר על ידי הרשויות במדינה.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, אפריל 2013. רויטרס
"במהלך החקירה הודה ביי שביצע פשעים עוינים". מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, בחודש שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות של צפון קוריאה כי "במהלך החקירה, הודה ביי שביצע פשעים עוינים שמטרתם למוטט את הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה". עוד נמסר כי "פשעיו של ביי מגובים בראיות, ובקרוב הוא יעמוד לדין בפני בית המשפט העליון של המדינה".

שגריר ארצות הברית באו"ם לשעבר, ביל ריצ'רדסון, ערך בחודש ינואר האחרון סיור בצפון קוריאה, במסגרתו העביר לרשויות בפיונגיאנג מכתב העוסק בעניינו של ביי. חרף רצונו של ריצ'רדסון להיפגש עם ביי, לא עלה בידו לעשות כן. יש לציין, כי ריצ'רדסון כבר ביקר בעבר כמה פעמים בצפון קוריאה כדי להביא לשחרורם של עצורים אמריקאים שם.

בתקופה האחרונה גברה המתיחות בחצי האי הקוריאני, כאשר דרום קוריאה ובת בריתה, ארצות הברית, מתמודדות עם איומי ירי טילים מצד המשטר הדיקטטורי בפיונגיאנג, אשר מצדו מתנגד להטלת סנקציות עליו בשל ניסויי הגרעין שערך ושמתכנן לערוך בעתיד.

עוד דווח בשבוע שעבר כי צפון קוריאה שינעה משגרי טילים נוספים לטווח קצר לחופה המזרחי, בפעם השנייה בתוך שבועיים, ככל הנראה במסגרת הכנה לשיגור טיל ניסוי. מקור צבאי בסיאול מסר כי תצלומי לוויין חשפו כוחות צפון קוריאניים המשנעים שני משגרי טיל סקאד ניידים למחוז האמגיונג, שבחוף המזרחי של המדינה המסוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully