וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרון הדרום קוריאנים יפונה מהאזור המשותף עם הצפון

26.4.2013 / 16:02

על רקע המתיחות העולה בחצי האי הקוריאני, יפונו 170 הדרום קוריאנים שנותרו באזור התעשייה קאסונג, כדי "להגן על ביטחונם". במקביל, סיאול פתחה בתרגיל צבאי ענק עם ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

דרום קוריאה מתכוונת להשיב את כל אזרחיה העובדים באזור התעשייה "קאסונג" המשותף עם צפון קוריאה, כך הודיע היום (שישי) שר בסיאול. בטרם השבתם האזרחים טענו בסיאול כי הם סובלים ממחסור חמור של מזון ותרופות.

"משום שאזרחינו שנותרו באזור התעשייה בקאסונג חווים קשיים גדולים יותר, בשל הסנקציות הלא מוצדקות של הצפון, הממשלה הגיעה להחלטה בלתי נמנעת להשיב את כל הצוות שנותר בכוונה להגן על ביטחונם", מסר השר ריו קיהל-ג'אה. קרוב ל-170 דרום קוריאנים נותרו באזור התעשייה שבצד הצפוני של חצי האי. צפון קוריאה הוציאה את 53 אלף עובדיה החודש מקאסונג בעקבות המתיחות עם הדרום. מאז תחילת חודש אפריל מונעים בצפון מאזרחים וציוד מהדרום לעבור לתוך האזור המשותף.

שער חסום בפארק התעשיה קאסונג, בגבול בין צפון קוריאה לדרום קוריאה. רויטרס
קרוב ל-170 דרום קוריאנים נותרו באזור התעשייה שבצד הצפוני של חצי האי/רויטרס

גורם צבאי בפיונגיאנג מסר מוקדם יותר כי יבטיחו את שלומם של דרום קוריאנים במידה ויחליטו לעזוב את קאסונג. במקביל הוא כינה את הדרישה של סיאול למגעים בדרג עבודה "רמאית" וכי דרישות דומות בעתיד, "רק יאיצו את ההרס הסופי" של דרום קוריאה. "אם ממשלת הבובות של הדרום תפנה את מבטה מהמציאות ותמשיך את החמרת המצב, נהיה מחויבים לנקוט באמצעים חמורים ומכריעים", הוסיף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"פרק זמן ממושך של התגרות מצד פיונגיאנג"

רמטכ"ל צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, התייחס היום לקולות המלחמה בקוריאה. בשיחה עם סטודנטים במכון הלאומי ללימודי ביטחון בבירת יפן, טוקיו, אמר כי שוחח עם בכירים בסין ובדרום קוריאה על שיתוף הפעולה הנחוץ בין ארצות הברית, יפן ודרום קוריאה. "כמו ששוחחתי עם הגנרל יונג בסיאול השבוע, יתכן ואנחנו נכנסים לפרק זמן ממושך של התגרות מצד פיונגיאנג. בהינתן איום הטילים והרטוריקה האלימה של קים ז'ונג-און, אין לנו ברירה אלא לשפר את יכולות ההגנה שלנו ולהאיץ את שיתוף הפעולה בינינו", אמר.

בתוך כך, ארה"ב ודרום קוריאה פתחו היום בתרגיל צבאי ימי משותף, כחלק מהתמרון השנתי "סייח-נשר". התרגיל נערך סמוך לעיר הנמל פוהנאג, המרוחקת כ-370 קילומטרים דרומית-מזרחית מסיאול. 1,500 נחתים מצבא ארה"ב ואלפיים מצבא דרום קוריאה. התרגיל כלל בין היתר ארבעה כלי שיט דרום קוריאנים שמסוגלים להנחית חיילים וציוד על החוף, שניים מתוצרת ארה"ב, ארבעה מטוסי V-22 ו-20 מסוקים דרום קוריאנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully