וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: מדריך טיולים אמריקאי יועמד לדין

27.4.2013 / 9:53

האמריקאי, שמוחזק בצפון קוריאה זה חצי שנה, צפוי לעמוד לדין על ידי הרשויות בפיונגיאנג לאור "פשעים שביצע במטרה למוטט את המשטר" ברפובליקה הטוטליטארית והמסוגרת

צפון קוריאה הודיעה היום (שבת) כי היא מתכוונת להעמיד לדין את קנת ביי, מדריך טיולים אמריקאי ממוצא קוריאני, באשמה של "ביצוע פשעים" נגד המדינה הקומוניסטית. ביי הגיע בחודש נובמבר האחרון לסיור בן חמישה ימים בעיר הצפונית רג'ין שבצפון קוריאה יחד עם ארבעה תיירים נוספים, כאשר מאז אותו סיור, הוא מוחזק במעצר על ידי הרשויות במדינה.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, אפריל 2013. רויטרס
ביי מואשם שביצע "פשעים שמטרתם למוטט את הממשל בצפון קוריאה". קים ז'ונג און וחברי מפלגתו/רויטרס

"במהלך החקירה, ביי הודה שביצע פשעים עוינים שמטרתם למוטט את הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה", דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, "פשעיו של ביי מגובים בראיות, ובקרוב הוא יעמוד לדין בפני בית המשפט העליון של המדינה".

שגריר ארצות הברית באו"ם לשעבר, ביל ריצ'רדסון, ערך בחודש ינואר האחרון סיור בצפון קוריאה, במסגרתו העביר לרשויות בפיונגיאנג מכתב העוסק בעניינו של ביי. על אף רצונו של ריצ'רדסון להיפגש עם ביי, לא עלה בידו לעשות כן. יש לציין, כי ריצ'רדסון כבר ביקר בעבר מספר פעמים בצפון קוריאה במטרה להביא לשחרורם של עצורים אמריקאים שם.

השליח האמריקאי ביל ריצ'רדסון מתקבל בצפון קוריאה על ידי הממונה על ארה"ב במשרד החוץ, לי גון. Kyodo News, AP
השליח האמריקאי ביל ריצ'רדסון מתקבל בחודש דצמבר האחרון בצפון קוריאה על ידי הממונה על ארה"ב במשרד החוץ, לי גון/AP, Kyodo News

כידוע, בתקופה האחרונה גברה המתיחות בחצי האי הקוריאני, כאשר דרום קוריאה ובת בריתה, ארצות הברית, מתמודדות עם איומי ירי טילים מצד המשטר הדיקטטורי בפיונגיאנג, אשר מצידו מתנגד להטלת סנקציות עליו בשל ניסויי הגרעין שערך ושמתכנן לערוך בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully