וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מעורכי הדין: "על ראש עיר נחקר - להתפטר"

בסקר לקראת ועידת המשפט השנייה של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב ומרכז בשיתוף וואלה! חדשות, שתיערך מחר, ענו 76% מהנשאלים כי המערכת המוניציפלית היא כר פורה לשחיתות

מערכת וואלה!

הבחירות לרשויות המקומיות צפויות להתקיים בעוד כחודשיים, ובעקבות שורת ראשי הערים הנמצאים בימים אלה בהליכים משפטיים שונים, בשל חשדות ואישומים פליליים התלויים נגדם, ערך מכון גיאוקרטוגרפיה סקר בקרב 400 עורכי דין, כמדגם מייצג של חברי לשכת עורכי הדין בישראל, לפיו כמחצית מהנשאלים (45%) מאמינים כי על ראש עיר הנתון תחת חקירה – להתפטר מתפקידו, בטרם הוכרע עניינו בבית המשפט. לפי הסקר, שיפורסם במלואו מחר (שני) בוועידת המשפט השנייה של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב ומרכז בשיתוף וואלה! חדשות, 36% מהנשאלים השיבו כי ראש עיר שנתון תחת חקירה רשאי להמשיך ולכהן בתפקידו. 19% לא הביעו דעה בנושא.

ראש עיריית רמת גן צבי בר בעת הקראת הדין בעניינו בבית המשפט המחוזי בת"א, פברואר 2013. דרור עינב
צריך להתפטר? ראש העיר רמת גן, צבי בר/דרור עינב

שלומי לחיאני בבת ים, צבי בר ברמת גן, חיים אביטן בחדרה ויצחק רוכברגר ברמת השרון, הם חלק מרשימת ראשי ערים החשודים או נאשמים בשורת עבירות הכוללת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וכן סעיפים נוספים. תוצאות הסקר מצביעות על כך ש-76% מנשאלים מסכימים עם הטענה לפיה המערכת המוניציפלית בישראל היא כר פורה לשחיתות, בעוד 12% לא הסכימו לכך, ושיעור דומה שלא גיבש דעה בנושא.

63% מהנשאלים השיבו כי הם מאמינים שמשך זמן החקירה של ראשי הערים הנחקרים הוא ארוך מדי, בעוד 17% טענו כי משך זמן החקירה הוא הגיוני וסביר. באשר לשביעות הרצון מרמת השירותים המוניציפליים הניתנים באזור המגורים של הנשאלים, 56% השיבו כי הם מרוצים ממנה. לעומת זאת, 38% השיבו כי אינם מרוצים מרמת השירותים המוניציפליים.
הסקר, שיוצג מחר בטקס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב והמרכז, בשיתוף וואלה! חדשות, כלל בנוסף התייחסות לפעילות ועדי העובדים במשק הישראלי, להדחת ראש ממשלה מכהן וכן ליחסי אמצעי התקשורת ומערכת המשפט בישראל. בוועידה ישתתפו שרת המשפטים, נשיא בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה.

לפרטים והרשמה לוועידה - לחצו כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully